سفیر کشور آلمان مشکلات اخذ ویزا را پیگیری کند/ ۷۰ درصد تکنولوژی‌های واحدهای تولیدی استان مربوط به کشور آلمان است

به گزارش میانا به نقل از فارس، صمد حسن‌زاده ظهر امروز در نشست دیدار سفیر کشور آلمان با اتاق بازرگانی تبریز و جمعی از تجار و صنعتگران استان اظهار داشت: از گذشته حضور دانشگاه‌های بزرگ و صنایع مادر و ارتباط با کشورهای صنعتی به ویژه کشور آلمان از ویژگی‌های این استان بوده به طوری که به دلیل ارتباط استان با کشور آلمان اولین هنرستان کشور ۷۰ سال پیش در تبریز افتتاح شده بود و کارشناسان ایرانی و آلمانی در این هنرستان تدریس می‌کردند.

وی با بیان این که از زمان‌های بسیار گذشته تبریز به لحاظ واقع شدن در مسیر جاده ابریشم یک قطب بسیار مهم تجاری در دنیا بوده است، گفت: از گذشته استان آذربایجان شرقی با مرکزیت تبریز ارتباط بسیار گسترده‌ای با کشور آلمان در زمینه تکنولوژی، صنایع، صادرات و واردات داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان این که ۷۰ درصد تکنولوژی‌های واحدهای تولیدی استان مربوط به کشور آلمان است، ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل سیاست‌های ناعادلانه کشور ایران را تحریم کردند که در این زمینه روابط ایران با کشور آلمان مقداری کاهش یافت.

حسن‌زاده اظهار کرد: انتظار داریم در زمینه افزایش ارتباط این دو کشور، مسئولان ایرانی و آلمانی مطالعه و توجه بیشتری در مسائل اقتصادی داشته باشند.

وی تصریح کرد: از سفیر کشور آلمان انتظار داریم با شناختی که از آذربایجان شرقی دارند حتما ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان را به کشور آلمان انتقال دهند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: واحدهای صنعتی بسیار بزرگ تبریز مانند ایدم از گذشته با تکنولوژی آلمانی شروع به فعالیت کرده‌اند چراکه ارتباط نزدیک و مشارکت زیادی با این کشور داشتند این در حالی است که این واحدها اکنون نیز در تبریز فعالیت می‌کنند.

به گفته حسن‌زاده با توجه به ارتباط موجود با کشور آلمان انتظار داریم در زمینه‌های مختلف این فعالیت‌ها را توسعه دهیم.

حسن‌زاده با بیان این که در تبریز چند رسته صنعتی مادر وجود دارد که این صنایع قطب کشور هستند، افزود: کارخانه‌های تولیدکننده قطعات خودروسازی، صنایع غذایی، صنایع شیرینی و شکلات، صنایع پتروشیمی و صنایع خشکبار و همچنین در بخش صنایع معدنی مانند معادن مس از قطب‌های مطرح کشور هستیم.

وی فرش آذربایجان را هنری بسیار ارزشمند دانست و گفت: این هنر از گذشته در کشور آلمان حضور داشته اما امروز حضور این هنر کم رنگ‌تر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: اعتقاد داریم امروز شرایطی فراهم شده تا دو کشور آلمان و ایران بتوانند با هم ارتباط تجاری و تکنولوژی بیشتری داشته باشند.

حسن‌زاده افزود: امسال به همراه مسوولان استان و جمعی از مدیران واحدهای تولیدی سفری به کشور آلمان داشتیم که طی مذاکراتی، میز تبریز و آلمان تشکیل شد و در حال حاضر ارتباطات خوبی در حال شکل‌گیری است.

وی ضمن اشاره به وجود مشکلات در فرایند اخذ ویزا تاکید کرد: مدیران بنگاه‌های اقتصادی ما ارتباط بسیار گسترده‌ای با آلمان دارند اما زمانی که این افراد برای اخذ ویزا معرفی می شوند با سختگیری‌های بسیار بزرگی مواجه می‌شویم که در این زمینه از سفیر کشور آلمان انتظار داریم این موضوع را پیگیری کند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *