شهرداری تبریز برای مدتی با سرپرست یا شهردار فعلی اداره می‌شود

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، علی آجودان زاده درباره آخرین روند انتخاب شهردار جدید تبریز اظهار کرد: هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و قرار است شنبه و یکشنبه و دوشنبه هفته بعد چند جلسه پشت سرهم برگزار کنیم تا تکلیف این قضیه را مشخص کنیم.

دبیر سنی پنجمین دوره شورای شهر تبریز با اشاره به جلسه روز گذشته منتخبان برای تعیین هیئت‌رئیسه گفت: برای انتخاب هیئت‌رئیسه هم نتیجه‌ای حاصل نشد چون کاندیداها مشخص نشدند. اگر نامزدها مشخص شوند، آن‌وقت می‌توان تصمیم‌گیری کرد.

وی در واکنش به اظهارات ضدونقیض برخی اعضای اصلاح‌طلب شورای پنجم درباره تعیین رئیس شورا تأکید کرد: آن‌ها مرتباً بین خود جلسه برگزار می‌کنند. مثلاً دوشنبه قرار بود از ساعت ۱۰ برای انتخاب هیئت‌رئیسه جلسه داشته باشیم اما آن‌ها خودشان از ساعت ۸ الی ۱۰ جلسه اختصاصی برگزار کرده بودند و شاید همین‌که در جلسه نتوانستیم به این بحث ورود کنیم به همین خاطر بود که آن‌ها به تصمیم قطعی نرسیده بودند.

عضو منتخب پنجمین دوره شورای شهر تبریز افزود: آن‌طور که شنیده‌ام، بین اعضای آن لیست اختلاف‌نظر وجود دارد و در رابطه با فرد موردنظری که مطرح شده است، چند نفرشان به او نظر ندارند.

آجودان‌زاده در پاسخ به این سؤال که با توجه به اعلام سه گزینه برای تصدی شهرداری توسط هر یک از اعضا چه کسانی را برای این امر پیشنهاد داده است، اظهار کرد: طبیعتاً هر یک از اعضا گزینه‌های خودشان را مشخص کرده‌اند و من هم گزینه‌های مدنظرم را تعیین کرده‌ام اما فعلاً قابل‌ طرح نیستند.

وی افزود: نخست آمدیم شاخص‌ها و معیارهای انتخاب شهردار را تعریف و این شاخص‌ها را نمره‌گذاری کردیم و تکمیل این پروسه ۳-۴ جلسه زمان برد. حالا شاخص‌ها و بارم مشخص است و قرار است هر عضو، سه گزینه موردنظر خود را به صندوق بیندازد و در واقع ۳۹ رأی جمع‌آوری شود. از بین نام‌هایی که از صندوق درمی‌آید، افرادی که زیر سه رأی داشته باشند کنار گذاشته می‌شوند و بقیه به مرحله دوم پایش می‌روند و ممکن است دوباره رأی‌گیری شود و افرادی که بیش‌تر از هفت رأی داشته باشند، باقی بمانند و در این مرحله احتمالاً اطلاع‌رسانی عمومی انجام می‌شود که گزینه‌های نهایی ما این ۴-۵ نفر هستند.

عضو منتخب شورای پنجم ادامه داد: نهایتاً به ۴-۵ نفری که باقی مانده‌اند نمره دهی می‌شود و هرکسی نمره بیش‌تری بیاورد، به‌عنوان گزینه اصلی شهرداری مطرح می‌شود.

آجودان زاده در پاسخ به این سؤال که آیا طی این پروسه باعث خواهد شد که شهرداری تا مدتی با سرپرست اداره شود، گفت: بعد از طی این پروسه و انتخاب گزینه نهایی بازهم باید منتظر تائید و ابلاغ وزارت کشور باشیم و شاید نظر اعضا بر این باشد که مدتی سرپرست تعیین شود یا شهردار فعلی تا ابلاغ نفر بعدی، ابقا شود و به کارش ادامه دهد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *