جاده ترانزیت میانه نیازمند توجه ویژه و تامین نیروست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، اسماعیل حیدری آزاد در نشستی با فرمانده پلیس راه استان آذربایجان شرقی با توجه به اینکه 15 درصد از راههای مواصلاتی استان، در شهرستان میانه واقع شده افزود: محورهای پرترددی چون محور میانه- بستان آباد، میانه- سرچم، سرچم- اردبیل و محورمواصلاتی بزرگراه پیامبراعظم نیز نیازمند تامین امنیت ترافیکی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه علی رغم زحمات پلیس راه میانه، زنجان اکثریت محورهای حوزه استحفاظی به علت کمبود تجهیزات  و نیرو به طور مناسب تحت پوشش قرار نگرفته است گفت: انتظار می رود به جهت جلوگیری از به خطر افتادن جان و مال هموطنان از جمله همشهریان عزیزو غیرتمند میانه نسبت به تامین نیرو و خودروی مورد نیاز اقدامات لازم بعمل آید.

فرماندار ویژه میانه با بیان اخذ دستوراز سردار مهماندار فرمانده محترم پلیس راه سابق کشور و معاون عملیاتی راهنمایی و رانندگی ناجا،در خصوص تامین نیازمندیهای پلیس راه میانه، زنجان در پی جلسات منعقده، خواستار افزایش توان خودرویی و تجهیزات پلیس راه شهرستان شد.

فرمانده پلیس راه استان آذربایجان شرقی با بیان کاهش تصادفات در شهرستان میانه و 12 کشته طی 9 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته، ازکاهش 27 درصدی تصادفهای منجر به فوت در این شهرستان خبردادگفت: شهرستان میانه در کاهش تصادفات رتبه چهارم در استان را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ حسن فرجی درنشست پلیس راه، اداره راه و شهرسازی و اورژانس و هلال احمرشهرستان میانه،  با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی جزو استانهای پرتردد  وحادثه خیز کشور محسوب می شود افزود: در این راستا در سال گذشته و امسال محدودیت تردد وسائل نقلیه سنگین  از مسیر جاده میانه مصوب گردید اما بنا به دلائل قانونی و حقوقی این امر تحقق نیافت و تردد پس از مدت زمان کوتاهی از سر گرفته شد.

فرمانده پلیس راه استان اضافه کرد: امسال در ایام عید محدودیت تردد کامیونها را به تصویب خواهیم رساند زیرا بیشترین آمار تصادفات در ایام پرتردد رخ می دهد.   

 فرجی در پایان با توجه به کم عرض بودن ، کوهستانی بودن و دوبانده بودن جاده مسیر زنجان ، میانه ، و میانه، تبریز به رانندگان وسایط نقلیه سنگین  که از استانهای دیگر از جمله تهران به سمت آذربایجان در حال تردد هستند توصیه کرد که از آزاد راه  زنجان ، تبریز تردد نمایند زیرا با پیگیریهای استاندار آذربایجان شرقی و مسئولین استانی امکانات رفاهی  راه اندازی و پلیس و عوامل امدادی نیزدر آنجا مستقر شده اند. 

وی با اشاره به اینکه 44 درصد از تصادفات فوتی شهرستان در محورمیانه، قره چمن اتفاق افتاده  گفت: که ضروری است این مسیرها و مسیر سرچم- اردبیل نیز که به مسیری حادثه خیز تبدیل شده مورد توجه ویژه قرارگیرد.

فرمانده پلیس راه میانه برضرورت ایجاد بیشتر پایگاههای امدادو نجات در مسیرهای حادثه خیز و کنترل مسیرها ابا استفاده ازگشتهای نامحسوس تاکیدکرد.

فرجی محدودیت دید از جمله در هنگام عصر و شب، خستگی و حجم تردد در ایام عیدو تابستان را از مهمترین عوامل برای تصادفها عنوان کرده گفت: زیرساخت جاده ها نیز از دیگر مسائلی است که مشکل سازشده وباید گفت میانه نیز از لحاظ زیرساخت از شهرستانهای محروم به شمار می رود زیرا با بارش شدید برف و کولاک شاهد بحران در منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 14 درصد کل روستاهای استان در شهرستان میانه واقع شده خواستار توجه و رسیدگی به وضعیت راههای روستایی و فرعی برای کاهش تصادفات شده افزود: مدیریت صحیح سفرهای نوروزی با مشارکت 50 نهاد و دستگاه اجرایی به اجرا درخواهد آمد تا یاریگر پلیس راه در مواقع بحرانی از جمله در طرحهای زمستانی باشند.

فرجی همچنین خواستار همکاری و همیاری بیشتر اداره راه و شهرسازی با پلیس راه شده افزود: مشکلات باید به صورت میدانی پیگیری شود تا در اسرع وقت پیگیری و حل شود.

وی بر ازدیاد مشکلات امدادرسانی در شهرستان میانه به دلیل مسافت آن از مرکز استان اذعان کرده افزود: تنها با پیگیری است که هر استان و شهری موفق به گرفتن حق و سهم خود در راستای کاهش مشکلات خواهد شدت.

فرمانده پلیس راه استان با اشاره به اینکه اجرای طرح پلیس راه روستایی در شهرستان میانه جزو اولویتهای پلیس راه استان است بر استفاده از دهیاران در روستاهای هدف و ارتباط بیشتر با آنها تاکیدکرد.

فرجی با بیان اینکه در محور شهرستان میانه 88 درصد فوتیها بر اثر تصادف را مردان و 12 درصد را زنان تشکیل می دهند اظهارامیدواری کرد که با تدابیراصولی دیگر شاهد تصادفات دلخراش و منجر به فوت نداشته باشیم زیرا هر یک از این فوتیها نان آور و سرپرست یک خانواده محسوب شده و سبب داغدارشدن بسیاری از هموطنانمان شده اند.

وی خواستار رسیدگی به مشکلات ارتباطی و مخابراتی از جمله اپراتور و ایرانسل در مسیرهای پرتردد و حادثه خیز شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *