راه اندازی میادین دام، هفته بازار و رونق و توسعه گردشگری در حوزه عشایر

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، مدیرکل امور عشایر استان در جلسه شورای عشایر شهرستان میانهاز تصویب اعتبار  ۳ هزار میلیارد ریالی از محل اعتبارات ماده ۳۸ برنامه ششم توسعه خبر داده، گفت: این اعتبار که به تازگی تصویب شده، از محل درصدی از ارزش افزوده عوارض گاز خانگی است که به عشایر تعلق خواهد گرفت که اگر این اعتیار مصوب، تخصیص یابد، در رفاه، معیشت و امور عمرانی عشایر شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

آل هاشم در جلسه شورای عشایری شهرستان میانه و در جمع عشایر این شهرستان با بیان اینکه از محل ماده ۱۰ و ۱۲ نیز اعتباری برای تامین نهاده های دامی برای عشایر پیش بینی شده افزود: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل دیگری برای شرکت های تعاونی، اتحادیه ها، تعاونی های خرد زنان و خود عشایر در نظر گرفته شده که در سطح ملی در حال توزیع است و در این صورت با توجه به شرایط اقتصادی عشایر و گرانی نهاده ها، این مشکلات تعدیل می شود.

وی گفت: در راستای خدمات دهی و پشتیبانی از عشایر در کنار وظایف اساسنامه ای مان در خصوص ایده های نو و پنل های خورشیدی، گرمایشی و نورانی و اجاق های خورشیدی و حفظ نژاد طیور عشایر، توزیع جوجه کشی های سیار نیز برنامه ریزی نمودیم.

آل هاشم در خصوض عشایر شهرستان میانه و بررسی مشکلات آنان نیز گفت: درخواست های عشایر در هر شهرستانی متفاوت است، لذا با توجه به خشکسالی های منطقه، عشایر را با مشکل تامین نهاده های دامی مواجه شده اند که ما تامین نهاده ها و علوفه را جزو وظایف خود قرار داده و تلاش می کنیم.

همچنین مدیر کل امور عشایر از راه اندازی میادین دام، هفته بازار و رونق و توسعه گردشگری در حوزه عشایر خبر داد.
وی در خصوص موضوع حضور عشایر در تبریز  ۲۰۱۸ نیز گفت: حضور عشایر در تبریز ۲۰۱۸ فرصتی بزرگی برای ارائه توانمندی های عشایر، نوع زندگی و عرضه محصولات سالم آنان است و توریسم عشایر موضوعی است که در شهرستان های عشایر نشین مطرح است و همچنین ما پیگیر موضوع راه اندازی موزه عشایر هستیم.

 

 

 

شکری، معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه در این جلسه با اشاره به اختلافات حقوقی عشایر در خصوص حق آبه، گفت: باید این اختلافات با رعایت مقررات و قانون، از بین برد و عدم رعایت قوانینی چون مرتع داری و تناسب دام، خود عشایر در خصوص پایداری مراتع را در آینده دچار مشکل خواهد نمود.

شیویاری نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه عشایر در زمینه تولید یک سری از صنایع دستی توانمندی های بسیار بالا و قبل رقابت و صادراتی را دارند، بر لزوم توجه به این موضوع تاکید کرده، گفت: متاسفانه کم توجهی به این موضوع باعث شده تولید کنندگان صنایع دستی از تولید دست کشیده و خود نیز مصرف کننده تولیدات خارجی چینی باشند.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *