خبرنگاران محافظه کار و معامله گر نباشند

به گزارش میانا به نقل از  ائل ، سردار غلام عسکر کریمیان در آیین تجلیل از اصحاب رسانه آذربایجان شرقی بمناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران افسران واقعی جنگ نرم هستند و نقش افسران در میادین نبرد هدایت و راهبری است.

وی تصریح کرد: افسران جنگ نرم با توحه به پیچیدگی نبرد نرم، باید با سوادتر و باتلاش تر از بقیه اقشار باشند و گواهی می دهم شما خبرنگاران استان اینگونه هستید و در تمامی صحنه های حساس و تعیین کننده حاضر بودید.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه جایگاه اثر بخشی خبرنگاری در جامعه ما تبیین نشده است؛ افزود: از شما درخواست دارم تا روحیه مطالبه گری غیرمحافظه کارانه داشته باشید چرا که محافظه کاری یکی از عوامل بدبختی ما است.

وی ضمن تاکید بر حفظ وحدت و هم افزایی رسانه ای در مطالبات استانی، اذعان داشت:  همکاری و هم افزایی و تعامل در جهت حل مشکلات استان ضروری است و  نیاز به حرکت جمعی داریم.

سردار کریمیان با بیان اینکه ایحاد امید و آگاهی در مردم یکی از وظایف ذاتی خبرنگاران است؛ افزود: خبرنگار باید دغدغه دین در کنار اخلاق مداری داشته باشد و متاسفانه در بسیاری از موارد اخلاق را از یاد می بریم و حتی در جهت دفاع از دین هم نباید  اخلاق را زیرپا بگذاریم.

وی انعکاس دستاوردهای نظام در راستای محرومیت زدایی را از رسالت های خبرنگاران برشمرد و ادامه داد: اگر واقع بینانه بررسی شود ما در ۴۰ سال به اندازه ۳۰۰ سال جلو رفتیم؛ هر چند عدالت  و محرومیت زدایی کامل ایجاد نشده است اما عده ای بدنبال تطهیر نظام شاهنشاهی هستند.

فرمانده سپاه عاشورا تلاش برای آرامش روانی جامعه و پرهیز از تنش های  قومی را از دیگر رسالت های خبرنگاران توصیف کرده و گفت:  هویت خود را از یاد نبریم و هویت ما ایرانی اسلامی و شیعی و آذری است.

وی تاکید کرد: خبرنگار نباید معامله گر باشد و نباید برای انجام برخی کارها، انتظار نابجا داشته باشد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ضمن تاکید بر زنده نگهداشتن فرهنگ دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب فرموده اند عده ای می خواهند نام و یاد شهدا فراموش شود و شما نباید بگذارید؛ و این را شما نباید بگذارید که فراموش شود  و در رسانه خود از شهدا یادی کنید.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *