بیشتر زمان مردم شهر در ترافیک می‌‌گذرد/ مترو باید تکمیل شود تا مردم به‌‌واقع از قطار شهری استفاده کنند

به گزارش میانا به نقل از آناج، اسماعیل چمنی صبح امروز در جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز طی نطق پیش از دستور با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و آغاز به کار دولت دوازدهم، ابراز داشت: امیدوارم مسئولین دولتی مساله اشتغال را که مهم ترین مساله است سامان دهند و از تعداد جوانان بیکار بکاهند.

وی ادامه داد: از مردم و اعضای شورا که دو دوره به من اعتماد کردند تشکر می‌‌کنم و حلالیت می‌‌خواهم؛ مهم ترین مقوله‌‌ای که می‌‌تواند شورا را موفق کند اصلاح قوانین گذشته است و بیش از پنجاه سال است که شاید یکسری قوانین اصلاح شده است اما بسیاری از قوانین قدیمی همچنان پابرجاست.

عضو شورای چهارم تبریز با بیان اینکه تا عدم شکل‌‌گیری مدیریت یکپارچه شاهد حیف و میل بیت‌‌المال خواهیم بود، عنوان کرد: کارهایی که در شورای چهارم صورت گرفت لازم بود اما کافی نبود، اخیراً نیز به علت فقدان مشاور حقوقی ناظر برخی بی‌‌قانونی‌‌ها شدیم.

وی تاکید داشت: چشم انداز و برنامه‌‌ریزی مناسب برای شهر تبریز نیاز است، ماموریت شورای شهر و شهرداری گسترش عدالت و رفاه،گسترش فرهنگ شهر نشینی، بهبود استانداردهای شهری، برنامه ریزی استراتژیک در محورهای عمرانی، اجتماعی و فرهنگی است؛ اصلاح ساختار اداری و نظامی باید در مجموعه شهرداری‌‌ها صورت بگیرد.

چمنی با انتقاد از عدم ابلاغ بودجه‌‌ی شهرداری و تاثیر آن در کاهش ۱۰ درصدی هزینه‌‌ها، متذکر شد: در شهرداری واحدهای موازی زیادی وجود دارند که بایستی مدیریت شوند و کاهش هزینه صورت گیرد؛ گسترش کمی و کیفی حمل و نقل شهری از اساسی ترین مشکلات مردم تبریز بحث ترافیکی است و بیشترین زمان مردم تبریز در ترافیک می‌گذرد.

وی بیان کرد: ساماندهی و توانمندسازی حاشیه نشینی با پروژه‌‌های قابل اجرا و جذب بودجه برای آن، امری ضروری است؛ بایستی بودجه بندی به صورت متمرکز باشد و مصوبات شورا مانند مسیرگشایی ابتر نماند.

این عضو شورا در پایان افزود: در حوزه ترافیک، مترو بایستی تکمیل شود و مردم بتوانند به واقع از مترو استفاده کنند؛ جذب سرمایه‌‌های داخلی و خارجی برای ایجاد درآمدهای پایدار از جمله کارهایی است که باید صورت بگیرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *