سلیقه‌ها نباید دخالتی در محدود کردن آثار هنری نقش داشته باشند/عرض و طول هنر در کشور ما مشخص نیست

به گزارش میانا، فارس به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه یکی از چالش‌های پیش روی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم چگونگی مواجهه با بخش هنر خواهد بود، اظهار داشت: تعیین چارچوب و شفافیت رویکرد فرهنگی برای دولت جدید یکی از ضرورت‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تکلیف آن را مشخص کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عرض و طول هنر در کشور ما مشخص نیست و همین مسأله بین هنرمندان و ممیزان اصطکاک و چالش‌آفرینی می‌کند.

وی تعیین چارچوب برای هنر و آثار فرهنگی را اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم خواند و گفت: مسئولان تصمیم‌ساز بخش فرهنگ کشور باید با دعوت و همفکری از اهالی هنر چارچوبی مناسب برای هنر این مملکت تعیین تکلیف کنند.

سعیدی با بیان اینکه اگر چارچوب‌ها و ساختار هنری کشور برای هنرمندان مشخص باشد، می‎توان از آن‌ها انتظار داشت که در این مسیر گام بردارند و افزود: پروانه‌های ساخت و مجوزها آثار نمایشی و سینمایی نیز باید در این راستا صادر شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: نباید از هنرمندان انتظار داشت که وقتی چارچوب‌ها مشخص نیست و مجوز و پروانه ساخت می‌گیرند نسبت به توقیف و به هدر رفتن هزینه‌های مادی و معنوی ساکت بمانند.

سعیدی تصریح کرد: تعریف شفاف از هنر و آثار هنری باید پس از مشورت با هنرمندان به تصویب کمیسیون فرهنگی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد تا با هنرمندان به شکل سلیقه‌ای برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه باید اذعان داشت در زمینه تعامل وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی با کمیسیون فرهنگی این تعامل از زمان حضور صالحی امیری در صدر این وزارتخانه بسیار مثبت بوده است، اظهار امیدواری کرد که این روند در دولت آینده نیز ادامه پیدا کند.

سعیدی اظهار کرد: با توجه به تخصصی بودن کمیسیون فرهنگی و ارتباط نزدیک نمایندگان با آحاد مختلف مردم، این تعامل باعث حرکت در مسیر قانونی وزارت ارشاد اسلامی شده و بسیاری از مشکلات با همین تعامل حل می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توجه به فعالیت‌های قرآنی را یکی دیگر از مسائلی برشمرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن توجه می‌کند و این جهت‌گیری باید در دولت آینده نیز ادامه یابد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *