مردم آذربایجان به تعبیر امام راحل دین خود را به انقلاب ادا کردند/دشمن در یک عملیات شفاف در پی براندازی نظام است/ تهاجم اخیر دشمن به سپاه در راستای تضعیف رهبری نظام است

به گزارش میانا به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی دیشب در مراسم اولین سالگرد شهدای باغ‌موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این مراسم را فرصتی مناسب برای سلام به شهدای نام‌آور می‌دانم که امروز گمنام‌هایی از بین آنها میزبان ما هستند.

وی با بیان اینکه عزت، امنیت و استقلال امروز ما یک‌جا مدیون شهداست، افزود: آنهایی که شب‌های عملیات را دیده و درک کرده‌اند خوب می‌دانند شهادت یعنی چه و جان را بر کف دست گرفتن چگونه در بین غیوران‌مردان  ایران تجلی یافته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به گفته‌ای از شهید مطهری مبنی بر اینکه «همه اقشار مدیون شهدا هستند و شهدا مدیون کسی نیستند»، ادامه داد: شهدا افرادی هستند که باارزش‌ترین کالا و ثروت خود را کف دست گرفته و آن را در راه اسلام داده‌اند.

به تعبیر امام راحل مردم آذربایجان دین خود را به انقلاب ادا کردند

وی هدف از سفر خود به خطه آذربایجان را توجه به این نکته رهبری که این نقطه را به مدال افتخار‌آفرین کشور از سوی مردان و زنان غیور مطرح کردند،عنوان کرد و افزود: به تعبیر امام راحل مردم آذربایجان دین خود را به انقلاب ادا کردند به طوریکه در هر دیدار مردم آذربایجان با رهبر فرزانه، جان تازه به انقلاب دمیده می‌شود و این تملق نیست بلکه عین واقعیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سه علامه درخشان خطه آذربایجان بیان کرد: این سه عالم خورشید تابان ایران هستند و امام خمینی، علامه امینی را «شمشیر انقلاب» نامیدند.

آیت‌الله خاتمی به کتاب‌های علامه مرحوم ،محمدتقی جعفری اشاره کرد و گفت: این عالم یکپارچه دین بود و شور دین را در آن می‌توان دید.

وی با بیان اینکه مگر می‌شود به تبریز سفر کرد و از آیت‌الله مدنی یا قاضی طباطبایی سخن نگفت، ادامه داد: مردم تبریز امامت جمعه آیات‌ عظام، مدنی، طباطبایی، مشکینی و ملکوتی را دیده‌اند و ۲۲ سال آیت‌الله شبستری در این دیار نورافشانی کرده است، در حال حاضر علم به دست علمدار دیگر سپرده شده که در این مدت آشنایی، مدیر بسیار موفق در عقیدتی سیاسی کل ارتش بوده‌اند.

امام جمعه موقت تهران افزود: حجت‌الاسلام آل‌هاشم دنیای تجربه بوده و علاقه‌مند به دیار خودشان هستند که با همراهی مردم شاهد رشد روز به روز و بیشتر این دیار خواهیم بود.

مدیریت دینی تبریز بسیار پیشرفت کرده است
وی با تاکید به اینکه مدیریت دینی تبریز بسیار پیشرفت کرده و نماینده جدید ولی فقیه استان نیز در سن تلاش و کار قرار دارد، افزود: امام جمعه هر شهر حکم پدر برای آن شهر را دارد و باید مردم با او همگام و همدل باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: وقتی می‌گوییم عزت و استقلال کشور را مدیون شهدا هستیم باید ادای دین به شهدا را هم بلد باشیم که راه آن دو مرحله با جنبه رکنی است.

وی ادامه داد: عنصر بصیرت که مدام به گوشمان می‌رسد، همان دشمن‌شناسی است یعنی بدانیم دشمن در پی چیست و چگونه عمل می‌کند.

دشمن در یک عملیات شفاف در پی براندازی نظام است
آیت‌الله خاتمی با تاکید به اینکه دشمن در یک عملیات شفاف در پی براندازی نظام است، بیان کرد: زمانی براندازی سخت و گرم مطرح بوده ولی الان دوره این براندازی گذشته و آمریکایی‌ها چنین ریسکی نمی‌کنند.

وی افزود: آمریکا خود تصریح کرده که دیگر رفتار گذشته را تکرار نخواهد کرد، می‌دانند با دخالت نظامی در باتلاق ‌بزرگی گیر خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه و دفاع آمریکا معتقد به جنگ با ایران برای تغییرات داخلی هستند، اذعان داشت: زمانی در این کشور یک مامور طاغوت توانایی تعطیلی مجلس را داشت که با ظهور انقلاب و تحول امام خمینی (ره) چنین چیزی از بین رفت و همه چیز برحسب قانون و دستورات اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: تیلرسون معتقد است که ایران با تغییر درون می‌تواند وحدت خود را از دست بدهد و از این رو براندازی درون در ایران را مورد هدف قرار دادند که هدف خود را روی دین و اخلاق کشور نشانه گرفته‌اند.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری همایشی با نام «راه مقابله با نظام جمهوری اسلامی» در سال ۶۲ در تلاویو گفت: در این همایش یک بند از مصوبه آن گسترش فساد، فحشا و اعتیاد در بین جوانان ایرانی بود که دشمن از آن زمان این هدف را شروع کرد.

رهبری بارها زنگ خطر را  به صدا درآوردند

وی متذکر شد: زمانی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری رسیدند؛ مدام با نام‌های مختلف از جمله شبیخون، تهاجم و ناتوی فرهنگی موضوع را گوشزد می‌کردند تا زنگ خطر را احساس کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری جلوه‌های ملموس تهاجم فرهنگی را در بخش‌های سینما، روزنامه و مجلات کذاب مطرح کرد و ادامه داد: دشمن تمام راه‌های نفوذ در افکار مردم و مخصوصاً جوانان را تعیین کرده و با برنامه جلو می‌رود.

 تهاجم اخیر دشمن به سپاه در راستای تضعیف رهبری نظام است

وی اولین راه برای تهاجم فرهنگی دشمن را در تهاجم به ولایت فقیه دانست و بیان کرد: سایش ولایت در دستور کار ضدانقلاب قرار دارد و البته تهاجم به ولایت گاهی مستقیم نیست و گاهاً این تهاجم از حاشیه شروع شده که مصداق آن تهاجم اخیر دشمن به سپاه پاسداران است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید به اینکه جرم سپاه عاشورا چیست که عمدتاً تحریم اخیر مختص سپاه شده، تصریح کرد: جرم سپاه این است که به یاری خداوند استخوان در گلوی استکبار و خار در چشم آنها بوده و خواهد بود.

وی اذعان داشت: ولی فقیه تنها رهبری سیاسی نیست و جانشین عام امام است که دشمن از آن احساس خطر می‌کند، به طوریکه در فتنه سال ۸۸، فتنه‌گران این قداست ولی فقیه را می‌خواستند بشکنند ولی حقیقت آن است که «هر که با آل علی در افتاد بر افتاد را درک کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی ولایت فقیه می‌گویند اعتراض به انتخابات با  اردوکشی خیابانی نمی‌شود و حتی دستور شمارش مجدد را می‌دهند، فتنه‌گران بی‌توجه به این امر، پایشان را از گلیم خود درازتر کرده و اعتقادات مردم را مورد هدف قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هدف قرار دادن نظام سیاسی سومین راه دشمن برای براندازی نظام است، گفت: این نظام به فضل خدا بر نخواهد افتاد و دشمنان و تندروهای افراطی صهیونیست بر این موضوع واقف بوده و صراحتا می‌گویند که فقط یک راه هست و آن هم ایجاد براندازی از داخل است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید به اینکه یک نفر در کشور نیست که میهن خود را دوست نداشته باشد و اجازه دخالت به دشمن بدهد، ادامه داد: اصولگرا و اصلاح‌طلب تا آخرین قطره خون حامی نظام اسلام هستند و با هر عقیده سیاسی به صورت ملی جان در راه انقلاب می‌دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا با ایجاد تحریم و به دنبال آن تهدید ایران توسط رئیس جمهور روانی خود، مگسی بیش نیست، اظهار کرد: این نظام به فضل خداوند ماندنی است و دلمان روشن است که اینجا ایستگاه ظهور آقا امام زمان (عج )خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران عنصر دوم ادای دین به شهدا را مقاومت مردم در برابر هرگونه تهدید بیان کرد و ادامه داد:تجربه حدود ۷۰ ساله اشغال فلسطین می‌گوید با مذاکرات سازش، آبی گرم نشده و اگر خیر و برکتی در عرصه فلسطین پیدا شده از برکت انتفاضه و مقاومت بوده است که انتفاضه جدیدی هم در راه است.

وی تصریح کرد: در کشور ایران رهبر اجازه مذاکره را به دولت دادند ولی فرمودند که چشمم آب نمی‌خورد که در نهایت همه مردم ایران فهمیدند در مذاکرات آمریکا اوج رفتار بی‌رحمانه خود را نشان دادند و با اینکه ما همه مفاد را عملی کردیم ولی آمریکای‌های نامرد هیچ‌کدام از تعهدات را عملی نکرده است.

وی افزود: آمریکا در حال حاضر نیز تلاش می‌کند در عالم بی‌دینی خود ایران را ناقض برنامه‌های برجام به دنیا معرفی کند در حالی که سازمان انرژی اتمی صراحتا گفته که ایران هیچ نقضی انجام نداده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید به موضع درست پیش گرفته ایران اذعان داشت: مردم ایران همانند سخنان و تاکیدات شهدا روی ارزش‌های دینی خود ایستاده‌اند و تا پای جان از ارزش‌ها دفاع خواهند کرد.

وی با استناد به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه مثل آمریکا مثل «سگی است که اگر فرار کنید به دنبالت خواهد افتاد ولی اگر بایستید سگ هم خواهد ایستاد»، گفت: اگر مقاومت هزینه داشته باشد مطمئناً سازش نیز هزینه خواهد داشت، ما ملتی هستیم که دشمن را خسته کرده و خود خسته نخواهیم شد.

آیت‌‌الله خاتمی انگیزه براندازی نظام اسلامی توسط دشمنان را پوچ و دست نیافتنی دانست و گفت: این مردم کشورشان را دوست دارند و جناح‌‌های سیاسی بر حفظ نظام متفق القولند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *