عقلایی نیست خارجی‌ها را به نیروی متخصصی که در دفاع مقدس ۱۳ کیلومتر پل معلق ساخت ترجیح دهیم

به گزارش میانا به نقل از ائل ، سردار سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پورجمشیدیان در جمع دانشجویان بسیجی طرح ولایت آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هجمه سنگین از طرف دشمنان خارجی و داخلی و ناآگاهان نسبت به مجموعه سپاه و ماموریت‌های آن قابل توجه بوده و رفع بعضی ابهامات در مورد کارها و ماموریت‌هایی که انجام می‌دهیم؛ لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: زمانی که حضرت امام خمینی(ره) فرمان تشکیل سپاه پاسداران را دادند؛ دقت و اشراف داشتند که دستگاه‌های نظامی و امنیتی در کشور وجود دارد و با وجود آن دستگاه‌ها، امام (ره) فرمان تشکیل سپاه پاسداران را صادر کردند که اگر قصدشان تقویت بنیه امنیتی و نظامی بود؛ می‌فرمودند جوانان انقلابی وارد ارتش و دیگر دستگاه‌ها شوند اما اینکه امام(ره) فرمان تشکیل سپاه را دادند؛ نیتی فراتر از انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی داشتند.

سردار پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: امر نظامی محدود به شرایط خاصی است؛ حال که جنگ تمام شده چرا نیروی نظامی داشته باشیم و هزینه شود؟ عده‌ای می‌گفتند ارتش و سپاه را ادغام کنیم و اولین کسی که با این حرف مخالفت کردند؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی و سپس رهبر معظم انقلاب بودند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: اینکه سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف در مواقع لزوم وارد می‌شود و ماموریت‌هایی برای خودش ردیف کرده و انجام می‌دهد؛ این طور نیست که تشخیص خودش باشد و خودسرانه فرماندهان سپاه این کار را انجام دهند.

وی افزود: ورود سپاه در عرصه  فرهنگی و یا مسائل سیاسی و بصیرت‌افزایی افکار عمومی یا در عرصه هایی چون  سازندگی و اقتصادی، بدلیل احساس وظیفه است.

این مقام عالی نظامی تاکید کرد: این جزو قانون است که در زمان صلح امکانات و تجهیزات نیروهای مسلح باید در خدمت سازندگی و عمران کشور قرار گیرد؛ آیا درست است که نیروی متخصصی که زمان دفاع مقدس ۱۳ کیلومتر پل را روی باتلاق هور و هویزه زد را کنار بگذاریم و خارجی‌ها را بیاوریم پای کار؟ اساساً با منطق و تفکر انسان عاقل جور درنمی آید.

وی اظهار کرد: فرض کنید الان مشخص شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این طرح‌هایی که اجرا کرده ۱۰ هزار میلیارد هم برده که نبرده، این درآمد از آن کیست؟ جیب پاسداران و فرماندهان؟ خیر، وارد خزانه این دولت و نظام می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *