سینمای دیجیتال وعده‌ای که محقق نشد +تصاویر

به گزارش میانا به نقل از فارس، اگر گذری به شهر سراب داشته باشید در مرکز شهر با ساختمانی مواجه می‌شوید که زمانی صدای زندگی و نشاط از آن به گوش می‌رسید و پاتوق خوبی برای جوانان بود تا اوقات فراغت خود را با تماشای جدیدترین اثرهای هنرهفتم سپری کنند.

در حالی که قبل از انقلاب به دلیل ابتذال و تناقض برخی فیلم‌ها با باورها و اعتقادات عمومی، بسیاری از خانواده‌ها و متدینان با سینما قهر بودند اما انقلاب اسلامی و جمله معروف امام راحل با این مضمون که «ما با سینما مخالف نیستیم با فحشاء مخالفیم»، موجب شد تا تحولی بنیادین در حوزه فیلم روی دهد و کارگردان متعهد و خلاق فیلم‌هایی تولید کنند و روی پرده سینما ببرند که در عین جذابیت و مخاطب‌پسند بودن، ارزش‌ها و اصول اخلاقی را هم رعایت کنند و در فیلم‌های خود پیام‌های تاثیرگذاری داشته باشند، به این‌ ترتیب بود که مردم با سینما آشتی کردند.

همزمان با گسترش ابزارهای ارتباطی و تحول در وسایل ارتباط جمعی همچنین ظهور و ورود ویدیو و گسترش آن، رفته رفته سینماها کم‌رونق شدند اما بازهم هیچ چیزی برای علاقمندان به پای تماشای فیلم روی پرده بزرگ سینما نرسید.

اما حکایت سینمای شهر ما که با نام «آزادی» معروف بود،‌آن است که این مکان فرهنگی که روزگاری محل نمایش فیلم بود، نتوانست با شرایط روز کنار آید و به جای تغییر در کیفیت کار و تبدیل شدن به مکان چندمنظوره برای سرپا ایستادن،‌درگیر مسائل مالکیتی شد و اکنون به آشیانه پرندگان و جولانگاه جوندگان تبدیل شده است.

یوسف داوودی نماینده سراب در مجلس که بازگشایی این مکان را در عین تغییرات اساسی در نحوه اداره آن در اولویت برنامه کاری خود قرار داده، اظهار کرد: به زودی اخبار خوشایندی از نتایج تلاش‌ها شنیده خواهد شد.
علی خازن، کارشناس سینمایی حوزه هنری استان نیز از نزدیک شدن به حصول نتیجه رضایت‌بخش در این زمینه خبرداد و افزود: به زودی در مورد احیاء سینمای سراب، تصمیمات خوبی اتخاذ خواهد شد و نماینده سراب به جد در این باره تلاش می‌کند.

سینمای دیجتیال نیامد
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست شورای فرهنگ عمومی سراب در چند سال قبل وعده داده بود که به زودی دستگاه دیجیتال با عنوان سینمای دیجیتال در مجتمع فرهنگی و هنری سراب نصب خواهد شد تا مردم سراب بتوانند فیلم‌های جدید سینمایی را تماشا کنند.

رضا شفیع‌نژاد مسؤول فرهنگ و ارشاد اسلامی سراب نیز کمبود منابع مالی را دلیل تأخیر در اجرایی شدن وعده داده شده در این مورد عنوان کرد و در عین حال گفت: مشکلات بازگشایی سینما «آزادی» سراب در آستانه برطرف شدن قرار دارد.

مجتبی فروتنی، دبیر کانون فیلم و عکس دانشکده علوم پزشکی سراب نیز در این خصوص تاکید کرد: وجود سینما در شهرستان سراب  یک ضرورت است.

وی افزود:دانشجویان سراب بی‌صبرانه منتظر بازگشایی سینما هستند.

دبیر کانون فیلم و عکس دانشکده علوم پزشکی سراب  به ظرفیت کانون فیلم و رسانه اشاره کرد و افزود: فیلم‌سازان خلاق و جوان آمادگی حضور در این عرصه را دارند و سینما مهمترین آموزشگاه آنها می‌تواند باشد.

مصوبه احداث مجتمع فرهنگی و هنری خاک می‌خورد
مصوبه استانی هیأت دولت در دوره نهم در مورد احداث مجتمع فرهنگی و هنری سراب هم مدت‌هاست بلاتکلیف و بدون پیگیری رها شده با  وجود اینکه مکان و زمین مورد نیاز نیز تامین شده است.
امید است در دولت دوازدهم با درایت و تدبیر مسؤولان فرهنگی، قفل سینمای سراب باز شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *