واشنگتن: کانال‌هایی برای ارتباط با دولت ایران داریم

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، «هیثر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری پنجشنبه‌شب ضمن رد گفت‌وگوی «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا با همتای ایران خود، «محمد جواد ظریف» گفت که واشنگتن، برخی کانال‌های ارتباطی برای تعامل با دولت ایران دارد.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا «تیلرسون» از زمان حضور در کسوت وزیر خارجه آمریکا صحبتی با «ظریف» داشته گفت: «فکر نمی‌کنم او صحبتی کرده باشد. ما مطمئنا کانال‌های دیپلماتیک مختلفی داریم، یعنی خطوط ارتباطی که می‌توانیم از آنها برای ارتباط با دولت ایران استفاده کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «چیزی که می‌دانم این است که این کار را نکرده‌ایم، اما قصد اظهارنظر یا پاسخ دادن به سوالی که درباره گفت‌وگوهای محرمانه دیپلماتیک هستند ندارم»

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدام دولت آمریکا برای بررسی سیاست‌هایش در قبال ایران گفت: «بررسی‌ها درباره سیاست ایران، هنوز ادامه دارد. ما این را گفته‌ایم که دست‌کم تا زمان تکمیل این بررسی‌ها به برجام پایبند خواهیم بود. این موضع ما تغییر نکرده است.»

نائورت تصریح کرد: «ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که ایران، کاملاً در برابر آنچه لازم است انجام دهد، پاسخگو خواهد بود. پس، این بررسی در جریان است.»

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *