توصیه‌های دقیقه نودی برای مادران باردار/مصرف میوه را فراموش نکنید

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند مادران باید در روزها و حتی ساعات پایانی زایمان و وضع حمل خود تا حد امکان از خوردن خوراکی های شیرین اجتناب کنند؛ براساس پژوهش ها مصرف این نوع خوراکی ها باعث افزایش خطر ابتلای نوزاد به آسم می شود.

مواد غذایی شیرین، شامل انواع کیک و شیرینی، شکلات، آبنبات و دسرهای پر از شکر و قند به ریه جنین در حال رشد آسیب می رساند و می تواند منجر به ابتلا به بیماری هایی چون اگزما یا بیماری های عفونی شود.

این تحقیق حاصل پژوهش دانشمندان دانشگاه Queen Mary در شهر لندن کشور انگلستان بر روی بیش از ۹ هزار مورد تولد و بررسی ارتباط رژیم غذایی مادر با ابتلای کودک به بیماری های ریوی، انواع عفونت ها و آسم و آلرژی است و در جدیدترین شماره مجله تنفس به چاپ رسیده است.

آسم یکی از بیماری های بسیار جدی در دسته بیماری های آلرژیک است و ناشی از التهاب لوله های تنفسی انتقال دهنده هوا به ریه است، در اکثر موارد آسم به دلیل ورود آلودگی های محیطی چون گرد و غبار، گرده برخی از گل ها و گیاهان، موی حیوانات، مواد شیمیایی و حتی برخی از ادویه ها در افراد ایجاد می شود و در برخی موارد می تواند با ایجاد شوک آنافلاکسی سبب مرگ فرد شود.

ریه یکی از اعضای بدن است که تا آخرین هفته های بارداری در بدن جنین در حال رشد و تکامل است، به همین دلیل بسیاری از کودکانی که به طور نارس به دنیا می آیند با مشکلات ریوی مواجه هستند و دلیل بستری آنها در NICU برای کمک به رشد ریه در کودک است.

مصرف شکر توسط مادر می تواند در رشد و تکامل ریه جنین اختلال ایجاد کند و او را در معرض ابتلا به آسم آلر‍ژیک در سالهای آینده قراردهد.

کارشناسان همچنین هشدار می دهند افرادی که حتی از سنین کودکی دچار مشکلات تنفسی، سرفه، تنگی نفس و بسته شدن مجاری تنفسی هستند باید به متخصص آسم و ایمونولو‍ژی مراجعه کنند تا با انجام تست تنفس و سایر آزمایش ها آسم آنها به طور کامل تشخیص داده شود.

بسیاری از افراد در دنیا بدون مراجعه به متخصص یا بررسی دقیق میزان شدت بیماری خود از داروهای آسم استفاده می کنند که می تواند خطرات جدی برای آنها به همراه داشته باشد.

در نهایت متخصصان به مادران باردار توصیه می کنند در طول دوران بارداری و حتی در روزهای آخر ر‍ژیم غذایی سالمی را رعایت کنند و به جای خوردن شیرینی و شکلات های شیرین از میوه و سبزیجات تازه، نان سبوس دار و شکلات تلخ استفاده کنند تا فرزند سالمی به دنیا آورند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *