هدر رفت منابع آب زیر زمینی در شهر میانه/ بحران خشکسالی و آب زلالی که به جوی می ریزد+عکس

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، آب یکی از عوامل مهم در رشد و توسعه زندگی در هر شهر یا روستا است که امروز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که برخی ، جنگ‌های آینده جهان را بر سر آب می‌دانند. این نعمت الهی در تمامی ابعاد زندگی انسان و حتی دیگر موجودات تأثیرگذار است که با کاهش آن در یک منطقه امکان از بین رفتن کامل زندگی وجود دارد از دیرباز تاکنون تمامی تمدن‌ها و شهرهای بزرگ در حاشیه رودها و مناطق پر آب صورت گرفته است.

 

 

 زمین های پایین دستی شهر میانه از دیرباز یکی از مناطق حاصلخیز و دارای سفره های زیرمنینی سرشاربوده که شهرت سراسری دارد. ولی چند سالی است که به دلیل کم آبی، خشکسالی و بارش های بسیار محدود ذخیره های آبی آن بسیار کاهش یافته است بطوریکه منجر به صدا درآمدن زنگ خطر برای این منطقه شده است.

 

 

با توجه به کاهش میانگین بارش برف و باران در ایران و حتی جهان و با در نظر گرفتن نرخ رشد گرم‌تر شدن زمین، لزوم حفظ منابع آبی در کشور احساس می‌شود، شهر میانه نیز به دلیل کاهش آب های زیرزمینی مشکلات فراوانی را تجربه می کند و بر اساس مشاهدات عینی در حال حاضر تعداد زیادی از زمین های کشاورزی این منطقه به دلیل کم آبی به بیابان تبدیل شده است و هر ساله تعداد زیادی از کشاورزان  بخش قابل توجهی از محصولات خود را از دست می دهند.

 

 

این در حالی است که در این شرایط وحشتناک توجه خاصی به منابع آب نمی شود. ماجرای هدر رفت آب آن هم بیش از چندین ماه در کنار یکی از بزرگترین سازه مسکونی شهر میانه به نام برج ارگ شاهدی بر این مدعاست.

 

 

ج . ع یکی از شهروندان میانه ای و از ساکنین این منطقه در این باره می گوید: ظاهرا در هنگام ساخت یک بنای عظیم در شهر میانه به قناتی خورده اند که چندین ماه است پس از ساخت این بنا با یک لوله آب هر روز شاهد خارج کردن آب به داخل جوی فاضلاب هستیم که هنوز آب آنجا تمام نشده است.

 

 

وی ادامه می دهد: یکی نیست بگوید که این آب را هدر ندهید و حداقل برای آبیاری در سطح شهر استفاده کنید. لطفا مسئولینی که این مطلب را می خوانند رسیدگی کنند.

 

 

یکی دیگر از شهروندان در این خصوص با ما تماس گرفته و  می گوید: بخش زیادی از زمین های کشاورزی شهر میانه به دلیل کمبود آب خشک شده است چرا مسئولین به فکر نیستند لااقل می توان از این آب برای آبیاری چمن های همین منطقه و پارک موجود در تقاطع دانشگاه علوم انسانی استفاده کرد.

این ماجرا ادامه دارد و  سازندگان این بنای بزرگ نیز نتوانسته اند راهی برای استفاده از این آب پیدا کند. حال بایستی منتظر ماند و دید مسئولین و دستگاه های دولتی چکونه با این مسئله برخورد خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. سلام به نظر من این هیچ ربطی به دولت تدبیر وامید وطرفداران اش ندارد من عرض کردم ولی باور نکنید

  2. تاجایی که من درجریان هستم بیش از۴ساله این آب داردهدرمیرود.قابل توجه مسئولان آباستان واستانداری ،که حداقل آنهابه داداین سرمایه ارزشمندبرسندوجلوضایع شدن این نعمت الهی رابگیرندودرگناه کفران نعمت شریک نشوند.شمارابه اونخدایی که می پرستیداقدامی بکنید.تاکی بی تفاوتی !!!؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *