فرهنگ سازی عفاف و حجاب وظیفه آحاد مردم جامعه است/ لزوم جدیت مسئولین برای این مسئله مهم/ برگزاری اجتماع بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده در شهر میانه

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

 

حجت الاسلام و المسلمین امیر نژاد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه میانه در گفتگو با خبرنگار میانا با اشاره به اینکه در اسلام به رعایت  عفاف و حجاب تاکید شده است، افزود: جامعه ای که مطابق با اهداف و سفارش دین اسلام جرکت کند بدون شک موجب ایجاد آرامش در ابعاد فردی و اجتماعی خواهد شد.

 

وی با بیان این موضوع که حرکت معقولانه و دوری از استرس و چالش در زندگانی مردان و زنان از آثار و برکات مقوله عفاف و حجاب در جامعه است، اظهار داشت: مسئله عفاف و حجاب بصورت مستند چندین بار در قرآن کریم مطرح شده که مراقبت از زینت بانوان و نحوه ارتباط با نامحرم و همچنین عدم الگو پذیری در نوع پوشش و راه و روش دشمنان از مصادیق بارز آن می باشد.

 

حجت الاسلام امیر نژاد با اشاره به روایتی از امام علی (ع)، گفت: امام شیعیان خطاب به مومنان می فرموده اند که در نوع لباس و پوشش و حتی طعام و راه و روش مقلد دشمنان نباشید چرا که در آخر مثل آنان خواهید شد.

 

وی همینطور تصریح کرد: از پیامبر اگرم (ص) نقل است که ” کسی که به غیر ما شباهت داشته باشد از ما نیست”.

 

 

 

حجت الاسلام امیر نژاد نماینده ولی فقیه سپاه میانه هفته عفاف و حجاب

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه میانه در پاسخ به سوالی مبنی بر این موضوع که بهتر نیست حجاب در کشور ما اختیاری باشد، گفت: عفاف و حجاب اختیاری نیست چرا که به این موضوع در دین اسلام توصیه و الزام شده است.

 

امیرنژاد با بیان اینکه کسی که خود را مسلمان می خواند باید در چارچوب احکام و قوانین حرکت نماید، افزود: آزادی در دین اسلام در احکام و قوانین جامعه اسلامی تعریف شده و عفاف و حجاب یکی از مهم ترین نمونه بارز آن است.

 

وی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه بوِیژه در خصوص بی حجابی برخی زنان، خاطرنشان کرد: بنا به روایات از امامان و ائمه معصوم(ع) با نزدیک شدن به زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) زنانی در جامعه به سمت شهوات و بی حجابی و برهنگی روی خواهند آورد که نشانه ای از ضعف در ایمان و اعتقادات آنان است.

 

حجت الاسلام امیرنژاد با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان از سوی خانواده ها و همچنین لزوم آموزش دقیق و تبیین مقوله عفاف و حجاب در مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: انسانی که بتواند ایمان  و اعتقادات خود را قوی سازد بدون شک ظاهر وی نیز متناسب با آن تغییر کرده و پاکی فطرت و درون وی مشهود خواهد بود.

 

وی خدا ترسی و پرهیزکاری را از جمله راه کارهای مراقبت از عفت و پاکدامنی عنوان کرد و اظهار داشت: همان گونه که نماز و زکات از واجبات دین اسلام است و مخالفت با این ضروریات دینی به منزله خروج از دین است، مخالفت با حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضروریات مسلم دین به منزله خروج از دین است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه میانه با بیان اینکه اگر ناهنجاری در وضعیت حجاب در جامعه امروز مشاهده می شود که همگی در آن مقصر هستیم، اظهار داشت: وزارتخانه‌ها، ائمه جمعه و جماعت، اساتید و فرهیختگان همگی با کوتاهی در وظایف خود سبب ایجاد چنین شرایطی شدیم.

 

وی با تاکید بر نقش پررنگ ادارات، نهاد ها و سازمان های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب با بکار بردن واژه آتش به اختیار سعی در تلنگر زدن به آحاد مردم جامعه نسبت به وظایف خود در قبال حفظ ارزش های اسلامی با محوریت برنامه های فرهنگی داشته اند، ما نیز به عنوان آحاد مردم و مسئولین باید در این راستا بصورت جهادی وارد عمل شویم.

 

امیر نژاد انجام برنام های فرهنگی و خودجوش از سوی مردم بویژه هیات مذهبی و جوانان را در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بسیار تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: اگر ما منتظر ابلاغ دستورالعمل های اداری در راستای حفاظت از فرهنگ اصیل اسلامی و ارزش های آن باشیم، بدون شک وضعیتی بسیار اسف بار تر از شرایط کنونی خواهیم داشت و این همان هدف استکبار جهانی در تحقق نقشه های شوم چند دهه اخیر بعد از انقلاب اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام امیر نژاد نماینده ولی فقیه سپاه میانه هفته عفاف و حجاب

 

وی با اشاره به این موضوع که در ۲۱ تیر ماه ۱۳۱۴ یعنی قریب بر ۸۱ سال پیش واقعه اسف بار مسجد گوهر شاد به دستور رضاخان اتفاق افتاد در این واقعه رضا خان عامل استعمار انگلیس برای اجبار زنان به کشف حجاب دستور داد تا خانه خدا (مسجد گوهر شاد ) را به توپ بستند و جمعیت زیادی  از مدافعان ارزش الهی عفاف را که در آنجا متحصن گردیده بودند به شهادت رساند، اظهار داشت: به همین مناسبت روز ۲۱ تیر ماه به عنوان روز عفاف و حجاب نام گذاری شده است که بی شک  این فرصتی برا ی فرهنگ سازی  و ترویج زندگی عفیفانه و  مقابله با هجمه های پیش بینی شده توسط دشمن در رابطه با کشف حجاب زنان می باشد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میانه با تقدیر و تشکر از تلاش های چندین ساله ادارت و دستگا ه های اجرای بویژه رسانه ملی  در راستای تولید محتوا و برنامه های پیرامون عفاف و حجاب، بر ضروت افزایش کمی و کیفی این آثار بدون الگو برداری از فرهنگ غربی تاکید کرد.

 

وی همچنین بر نقش تبلیغات محیطی در سطح شهر از سوی شورای شهر و شهرداری تاکید داشت و افزود: ادارات و سازمان می بایست بودجه های فرهنگی خود را در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی بکار گرفته و انتظار می رود با هم یاری و وحدت مسئولین امر این مقوله با محوریت تولید آثار ماندگار صمعی و بصری به صورت شایسته و مطلوب نمایان گردد.

 

حجت الاسلام امیرنژاد ضمن تشکر ویژه از رسانه و نشریات محلی و بومی در انعکاس و تولید محتوا پیرامون این قضیه، اظهار داشت: امیدواریم اصحاب رسانه با رصد مسائل مختلف و انعکاس مداوم مطالب پیرامون مسئله عفاف و حجاب همچنان به نقش موثر خود در این حوزه ادامه دهند.

 

وی به  برنامه های مختلف هفته عفاف و حجاب سپاه ناحیه میانه با همکاری ادارات و سازمان های مختلف و حوزه های مقاومت خواهران وبرداران در سطح شهرستان  از روز ۱۷ تا ۲۱ تیرماه اشاره کرد و افزود: روز چهارشنبه همزمان با روز ملی عفاف و حجاب مراسم اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده راس ساعت ۱۸:۳۰ از محل میدان معلم تا پارک انقلاب برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام امیرنژاد، برپایی ایستگاه های صلواتی و فضاسازی عمومی منطقه و برپایی مسابقات ورزشی و فرهنگی و دیدار از خانواده معزز شهدا و ایثارگران و همچنین اجرای طرح تذکر لسانی و امربه معروف و نهی از منکر را از مهم ترین برنامه های این هفته برشمرد.

 

وی همچنین از برگزاری همایش عفاف و حجاب در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی از سوی آموزش و پرورش ناحیه را نیز از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.

 

خبرنگار: امید کوهی

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *