بودجه‌ی پروژه‌ راه‌آهن تبریز-میانه تامین شد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا به نقل از آناج، محمد حسین فرهنگی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد ملی سیاستگذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی تبریز ۲۰۱۸، با بیان اینکه بودجه لازم برای راه آهن تبریز- میانه تامین شده است، اظهار داشت: بر اساس ماده ۵۸ قطار شهری و حومه بودجه لازم برای مسیر تبریز – سهند اختصاص داده شده و دست وزارت شهر و راه سازی برای تکمیل این پروژه باز است و اختیارات لازم برای این پروژه در دست می‌‌باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه مطابق ماده ۵۹ احیا و بازسازی ۲۷۰محله در کشور باید صورت بگیرد، عنوان کرد: در بند ب این ماده ۱۵۰ هزار واحد مسکونی باید بازسازی شود که در تبریز بایستی محلات حاشیه شهر را مورد هدف قرار داد و در دو سال آینده از این اعتبارات برای انجام این اقدامات در تبریز استفاده کرد.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تصریح کرد: در ماده ۶۱ این قانون آمده است که ۱۰ درصد بافت‌ها باید احیا شوند که این تعداد را می‌توان در دوسال آینده عملیاتی کرده و برای تبریز۲۰۱۸ آماده نمود.

 

وی ادامه داد: ۱۰ درصد ازحاشیه نشینی در این قانون باید سامان دهی شود که می‌توان از ظرفیت تبریز ۲۰۱۸ برای این امر استفاده کرد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم با بیان اینکه در ماده ۶۳ قانون احیا و بازسازی بر مقاوم سازی مدارس تاکید شده است، خاطرنشان ساخت: در این ماده از قانون سه میلیارد دلار ذخیره ارزی برای آن تصویب شده است.

 

وی اضافه کرد: در قانون برنامه در جدول رشد ارتباطات و فناوری بالاترین رشد پیش بینی شده است.

 

فرهنگی همچنین در ادامه از افزایش و ایجاد ۸۰ درصدی خدمات پست بانک در روستاها خبر داد و براز داشت: حدود ۳۰۰ روستای دارای ارزش تاریخی توسط میراث فرهنگی و با بودجه در نظر گرفته شده باید بازسازی شود.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *