حجاب و عفاف باید در نظام اسلامی ایران نمود بیشتری داشته و الگو باشد

به گزارش پایگاه خبری -تحلیلی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه امر به معروف و نهی از منکر با محوریت عفاف و حجاب در سپاه ناحیه میانه هفته حجاب و عفاف را هفته گرامیداشت و ارائه عملکرد عنوان کرده افزود: حجاب و عفاف موضوعی نیست که مختص یک هفته باشد بلکه باید در طول سال جزو برنامه های دستگاههای اجرایی از جمله نهادهای فرهنگی قرار گرفته و در سطوح مختلف اجتماع مورد توجه قرار گرفته و در جامعه پیاده شود.

 

 

وی بر اهمیت ترویج عفاف و حجاب در بین قشر نوجوان و جوان که آینده ساز مملکت بوده و از آسیب پذیرترین قشرها محسوب می شوند تاکید کرده گفت: ترویج و انتقال فرهنگ عفاف و حجاب باید از سوی دستگاههای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که متولی آموزش عمومی است همچنین از سوی آموزش عالی که متولی آن دانشگاههاست انجام شود.

 

 

مشایخی خانواده ها را مهم ترین متولی در جهت ترویج  نمود هر چه بیشتر عفاف و حجاب در جامعه خوانده افزود: هر چند خانواده ها آگاه هستند اما باید در جهت آگاه سازی بیشتر آنها حساس سازی صورت گیرد که این هفته بهترین فرصت برای اطلاع رسانی و حساس سازی با ارائه عملکرد و اجرای برنامه های مختلف تا بتوانیم در مقابل تهدیدها و هجمه های فرهنگی از سوی دشمنان همواره انقلاب و نظام بایستیم.

 

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه با اشاره به اینکه موضوع حجاب و عفاف یکی از شاخصه های مهم فریضه امر به معروف و نهی از منکر می باشد که می تواند بر فرهنگ جامعه اسلامی ما تاثیر سوء  و تبعات زیان باری داشته باشد.

 

 

مشایخی در ادامه افزود: دشمنان نظام چون ملت ما را همیشه در صحنه و پشتیبان نظام و ولایت دیده اند می دانند که از هیچ طریقی نمی توانند به مملکت ما رخنه کنند تنها راه ورود را سست نمودن پایه های اعتقادی و آموزه های دینی مردم از جمله قشر نوجوان و جوان می دانند که حجاب و عفاف یکی از دروازه های مهم در این خصوص به شمار می رود.

 

 

وی تاکید کرد: نباید از این تهدید عمومی غافل شویم زیرا با غفلت از موضوع حجاب و عفاف در جامعه اسلامی بزرگترین ضربه بر پیکر نظام وارد می شود.مشایخی به برگزاری تجمع استانی حجاب و عفاف اشاره کرده گفت: در شهرستان تجمع نخواهد بود بلکه مسیری برای حرکت در نظر گرفته خواهد شد تا در این مسیر نسبت به ظرفیت شهرستان پیام های این هفته در سطح شهر انتقال داده شود.

 

 

وی زمان حرکت را ساعت ۱۹ عصر به جهت حضور تمامی اقشار از جمله کارمندان با خانواده ها خوانده افزود: فضا سازی انتهای مسیر در پارک انقلاب باید از سوی شهرداری و شورای شهر انجام شود همچنین استفاده از تمثال مبارک شهدا مزین به وصایای آنها در مسیرها و توزیع بروشور و سی دی  های حاوی فیلم های تایید شده و حضور روسای دستگاهها با خانواده هایشان می تواند در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موثر باشد.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب میانه نیز در این جلسه با بیان اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی گفت: تهدید فرهنگی از جمله عدم رعایت حجاب و عفاف تک تک آحاد جامعه از جمله خانواده ها را نشانه رفته و دشمن تمام هم و غم خود را به کار بسته تا با ایجاد جنگهای نیابتی به صورت جنگ سخت در منطقه یا با جنگ نرم در داخل خانواده ها و فضای مجازی به انقلاب و نظام ما صدمه وارد کند که محصور دانستن حجاب و عفاف برای قشر خاصی در جامعه از جمله این تهدیدهاست.

 

 

سعید کشاورز امامی گفت:  اگر ما بعنوان مسئولین جامعه الگوی خوبی برای مردم نباشیم نه تنها در این دنیا بلکه در آن دنیا باید پاسخگو باشیم زیرا همه انسانها با نهادی پاک متولد می شوند اما فضای جامعه و نحوه پوشش و سایر امور ناخودآگاه جوانان ما را جذب می کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه برنامه های ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید به صورت مستمر بدون نیاز به تشریفات و زمان خاصی به اجرا برسد گفت: این امر تکلیفی بر عهده دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

امامی در ادامه گفت: حرکت با این روند فعلی در جامعه سبب خواهد شد تا افراد محجبه از سوی دیگر افراد مورد تمسخر قرار گیرند و این امر دغدغه محسوب می شود در حالیکه حکومت ما حکومتی اسلامی بوده و با بهای جان و مال بسیاری به ثمر نشسته و باید اذعان کرد که شهدا جامعه را اینگونه به ما تحویل نداده بودند.

 

 

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با جدیت تمام از آمران به معروف حمایت و پشتیبانی ویژه ای خواهد کرد و هر زمان نیاز به برخورد باشد این کار را انجام خواهد داد.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب میانه بر برخورد جدی با افراد بدحجاب، بی بندو بار و فاسد و نیز سایتهای فضای مجازی و حقیقی که مشوق بی بندو باری و بدحجابی در جامعه هستند از سوی دستگاه قضایی به پشتیبانی دستگاههای اجرایی، فرماندار ویژه میانه ، معاونین ایشان و نیروهای خدوم نظامی و انتظامی با تمام توان و اقتدار برخورد خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. سید سپهر

    سلام
    احسنت ماشاالله به این اقتدار و تشکر از امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین محمدی امیدواریم با کمک خداوند با این فساد بزرگ برخورد کنیم.

  2. کاش حداقل یک نفر از مجموعه دادگستری شهرستان در روز راهپیمایی عفاف و حجاب حضور پیدا می کردند !! …!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *