مشارکت ۸هزار دانش‌آموز در طرح هجرت/ مرمت ۵۴۰ مدرسه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش میانا به نقل از فارس، وحید فرشباف‌رشیدی اظهار داشت: اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی  از یازدهم تیرماه آغاز شده و دانش‌آموزان در قالب این طرح در اردوهای ۱۰ روزه شرکت می‌کنند.

وی افزود: اردوهای هجرت دانش‌آموزی طرحی است که در قالب این طرح دانش‌آموزان در زمان تعطیلات تابستانی با مدارس انس و الفت داشته و در بازسازی مدارس خود نقش ایفا می‌کنند.

فرشباف ادامه داد : مهم‌ترین هدف برگزاری طرح هجرت دانش آموزی اهداف تربیتی و فرهنگی است چرا که دانش‌آموزان در کنار رنگ امیزی مدارس، مرمت مدرسه، محوطه سازی، تعمیر سرویس های بهداشتی و … برنامه های فرهنگی نیز داشته و از برنامه های مختلف فرهنگی نیز برخوردار می‌شوند.

بنا به گفته وی اگر هر کدام از مدارس فاقد نمازخانه بود دانش‌آموزان در احداث نمازخانه نیز مشارکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در طرح هجرت دانش‌آموزی، ۵۴۰ مدرسه در نقاط محروم و کم برخوردار در سطح استان آذربایجان شرقی مورد مرمت و تعمیر قرار می‌گیرد که این امر با مشارکت دانش اموزان محقق می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا با اشاره به این که طرح هجرت دانش‌آموزی بیشتر از ۱۰ سال است که برگزار می‌شود ادامه داد: طرح اردوهای هجرت دانش آموزی از سال ۸۰ آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۱۰ سال است که در سراسر استان دانش‌آموزان در امر تعمیر مدارس خود حضور فعال دارند.

فرشباف با اشاره به بازه زمانی اجرای این طرح گفت: طرح هجرت امسال از ۱۱ تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌‌آموزی سپاه عاشورا اهداف فرهنگی و تربیتی را مهم ترین هدف برگزاری اردوهای هجرت نام برد و اظهار داشت: در کنار بحث‌های فرهنگی و تربیتی، حرفه آموزی دانش‌آموزان، غنی کردن اوقات فراغت و کمک و مساعدت دانش‌آموزان در اقتصاد مقاومتی، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش، فعالیت گروهی، کمک به سازندگی، خدمت رسانی به روستاها، تقویت روحیه مشارکت و استفاده بهتر از توان فرهنگی، هنری و فکری دانش‌آموزان را از عمده‌ترین و مهم‌ترین اهداف برگزاری اردوهای هجرت می‌توان نام برد.

وی تعداد مدارس مرمت و تعمیر شده در استان را ۵۴۰ مدرسه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۵۰ مدرسه دخترانه بوده و بقیه مدارس پسرانه هستند و مدارس شامل  تمام مقاطع تحصیلی می‌شوند.

فرشباف اعتبار اختصاص یافته برای اردوهای طرح هجرت دانش آموزی را۵۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: طرح هجرت به نمایندگی از سازمان بسیج دانش اموزی  در تمامی نواحی اموزش و پرورش در مدارس سراسر استان اجرا می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *