گوترش: ایران به برجام پایبند بوده است/ سفر قاسم سلیمانی به کشورهای خارجی غیرقانونی است!

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، آنتونیو گوترش — دبیرکل سازمان ملل — در گزارشی درباره عملکرد ایران در زمینه قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کرد: ایران به همه تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.

گوترش در گزارش خود افزود: برنامه هسته ای ایران بر اساس هفت گزارش آژانس اتمی همچنان صلح آمیز است و اکثر اعضای شورای امنیت و نماینده اتحادیه اروپا اقدامات ایران را در چارچوب برجام ستودنی خواندند.

این گزارش از جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا از پرتاب موشک های بالستیکی اجتناب کند.

در گزارش گوترش درباره برنامه هسته ای ایران آمده است: هیچ مدرکی مبنی بر تایید خرید و فروش موادی که کاربرد دو گانه دارند خارج از توافق برجام وجود ندارد. با این وجود، دبیر کل سازمان ملل از پرتاب موشک خرمشهر از سوی تهران ابراز نگرانی کرده است.
گوترش به دلیل ابهام در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره برنامه موشکی ایران، از تهران خواست از اقدمات تنش آفرین خودداری کند. وی همچنین نسبت به سفر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به کشورهای خارجی اعتراض کرده است و از کشورهای عضو این سازمان خواسته به تعهدات قطعنامه ۲۲۳۱ پایبند باشند.

وی در پایان گزارش خود آورده است ایران در ۲۰ مارس سال ۲۰۱۶ (۲۰ اسفند) اقدام به ارسال یک کشتی حامل تسلیحات نظامی به سومالی یا یمن کرد که از سوی کشور فرانسه در اقیانوس هند توقیف شده است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *