شناسایی ۶۰۰ بیمار هموفیلی در آذربایجان‌شرقی/ تهیه دارو در راس بزرگ ترین مشکلات بیماران هموفیلی

به گزارش میانا به نقل از فارس، اکرم طبق‌چی در حاشیه نشست مشترک هیأت‌های ورزشی با مدیران انجمن‌های بیماران خاص در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت:در بحث ورزش بیماران خاص بهتر است ابتدا یک آسیب‌شناسی و استعدادیابی در این زمینه صورت گیرد .

وی افزود: بدون اینکه در این زمینه کلاس‌های اولیه ورزشی برگزار شود تماس گرفته و اعلام می‌کنند برای مسابقات ورزشی چند نفر نیرو اعزام کنید.

طبق چی ادامه داد: بنابر این در مرحله اول بهتر است در رده‌های مختلف سنی استعدایابی شده و کلاس‌های ورزشی تشکیل شود سپس برای مسابقات ورزشکار درخواست کنند.

مدیر انجمن هموفیلی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ورزش شنا، دارت ، شطرنج ، تفنگ بادی و تنیس روی میز  ورزش‌هایی هستند که بیماران هموفیلی می‌توانند آنها را انجام دهند.

طبق‌چی، با اظهار ناراحتی از اینکه در فرهنگسراها جایی برای بیماران هموفیلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با وجودی که ظرفیت‌های زیادی در ادارات مختلف و فرهنگسراهای سطح شهر  وجود دارد ولی  متاسفانه بیماران هموفیلی نمی‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند و در فرهنگسرا‌ها جایی برای بیماران هموفیلی وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که بیماران هموفیلی با آن دست به گرییان هستند، خاطرنشان کرد: تهیه دارو برای این بیماران یکی از عمده‌ترین مشکلات آنان است.

مدیر انجمن بیماران هموفیلی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: متاسفانه در شهرستان بناب و هشترود  داروخانه‌ها خصوصی هستند و بیماران قدرت و توان‌ مالی خرید دارو را ندارند که اول دارو را تهیه کنند بعد فاکتور خرید آن را به بیمه ارائه داده و پول دارو را از بیمه دریافت کنند.

وی ادامه داد: بنابراین مشکل تهیه دارو در راس بزرگ ترین مشکلات این بیماران است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *