ضعف مدیریت منابع انسانی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان میانه/اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه آب شرب میانه محدود است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه و دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلامت مقوله ای جند بعدی و طرح مذکور در حال حاضر تبدیل به موضوع حاکمیتی شده است، افزود: مردم از اجرای طرح  تحول نظام سلامت راضی هستند اما این طرح مشکلاتی نیز دارد.

نماینده مردم میانه با اشاره به روند بررسی طرح تحول نظام سلامت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس طی دو سال گذشته، افزود: نبود منابع مالی پایدار و توجه بیشتر به مسئله درمان و کم رنگ شدن پیشگیری از جمله ضعف ها و مشکلات این طرح در دولت یازدهم می باشد.

وی کاهش هزینه های درمانی و بستری بیماران و نوسازی مراکز و ناوگان درمانی را از جمله بزرگ ترین مزیت های طرح تحول نظام سلامت در کشور برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم با مصوبات و برنامه ریزی های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه تمامی نقاط ضعف این طرح اصلاح گردد.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات بیمه های درمانی در کشور، افزود: اگر بیمه ها رویه کنونی را در قبال طرح تحول نظام سلامت در پیش بگیرند، مطمعناً با ورشکستگی مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۸ میلیارد تومان با مصوبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و از منابع مالی خزانه کشور به منظور مرتفع ساختن بدهی های بیمه های درمانی از جمله سلامت و تامین اجتماعی برای تسویه بدهی بیمارستان ها پرداخت گردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود که در برنامه رادیویی ملت سسی صدا و سیمای سهند آذربایجان شرقی ترتیب داده شده بود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، خاطرنشان کرد: مدیریت ضعیف منابع انسانی و کمبود پزشک متخصص بزرگترین مشکل سیستم درمانی در شهرستان میانه است که بنده پیگیر حل آن می باشم.

شیویاری بهره برداری از بیمارستان برکت امام خمینی (ره) را از دیگر پروژه های مهم در طرح تحول نظام سلامت برشمرد و افزود: این طرح علی رغم اینکه یک پروژه ملی بوده اما دارای مشکلاتی نیز هست که باید مرتفع گردد.

وی نبود دستگاه MRI  با توجه به فاصله شهرستان میانه از مرکز استان و مراجعت بیشمار مردم به مراکز استان های همجوار از جمله زنجان را دیگر مشکل حوزه انتخابیه خود عنوان کرد و افزود: بنده پیگیر حل موضوع از شخص وزیر بهداشت بوده ام و در این راستان نیز بصورت کتبی دستور در این خصوص نیز دریافت نموده ام که ان اشالله پیگیر حل مسئله خواهم بود.

نماینده مردم میانه  به مشکل آب شرب میانه و سنگینی و وجود املاح در آن اشاره کرد و گفت: انتقال آب شرب میانه از سد گرمی چای سالیان طولانی خواسته به حق و مطالبه مردم میانه از مسئولین بوده که بنده در این راستا از وزارت نیرو قول هایی را برای تامین مالی پروژه گرفته ام.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی محدود بوده و نمی توان قول و وعده ای در  خصوص تاریخ اتمام این طرح به مردم داد، اظهار داشت: برای مثال سال گذشته از ۲۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح تنها ۳ میلیارد به پروژه تخصیص داده شد.

 

خبرنگار: امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *