ابوترابی فرد: پیشرفت در حوزه لیزر قدرت دفاعی کشوررا افزایش می دهد

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد روز پنج شنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران در نمایشگاه بین المللی تهران در جمع خبرنگاران گفت: پیشرفت دانشمندان کشور ما در عرصه های فناوری و علمی جای تشکر و قدردانی دارد.

دومین نمایشگاه چهار روزه دستاوردهای مرکز ملی علوم فنون لیزر ایران با حضور جمعی از مسوولان سازمان انرژی اتمی ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و جمعی از پژوهشگران و کارشناسان امروز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه لیزرهای نیمه هادی ، فیبری و دیسکی برای مخاطبان به نمایش در آمد.

وی ادامه داد: دانش و فناوری لیزر در کشور در حوزه صنعت ، دفاعی ، سلامت و کشاورزی کاربردهای بسیاری دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در طی سال های اخیر در حوزه لیزر پیشرفت های بسیاری داشته ایم گفت: در همین فاصله کوتاه کشور ایران جزو سه تا پنج کشور اول جهان در دستیابی به لیزر فیبری و دیسکی است.

ابوترابی فرد ادامه داد: به جایگاه فاخری درعرصه فناوری رسیده ایم و در یک فاصله پنج سال لیزر فیبری از 20 وات به شش هزار وات ارتقا یافته و این چیزی جز قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران نیست.امیدواریم با استفاده از این دانش ایران در جایگاه فاخرتری قرار بگیرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *