پیام تبریک اردوغان به ولیعهد جدید عربستان

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، روز پنجشنبه، منابعی از دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – و ملک سلمان – پادشاه عربستان سعودی – و ولیعهد این کشور،محمد بن سلمان، در مکالمه‌ای تلفنی گفتگو کرده و توافق کردند تلاش‌ها برای پایان بخشیدن به تنش‌های مربوط به قطر را افزایش دهند.

پس از آنکه عربستان سعودی، مصر و چند کشور دیگر قطر را به حمایت از تروریسم متهم، و تمام روابط اقتصادی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند، ترکیه آمادگی خود را برای حمایت از قطر اعلام کرد.

این منابع اعلام کردند اردوغان در روز چهارشنبه با سران عربستان گفتگو کرده است. در این مکالمه، هر دو طرف بر بهبود روابط ترکیه وعربستان تاکید کردند. همچنین در این تماس تلفنی، اردوغان انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان سعودی را به وی تبریک گفته است.

این دو منبع در یک بیانیه اعلام کردند: “به منظور پایان بخشیدن به تنش‌های مربوط به قطر در منطقه، توافقاتی صورت گرفته است.”

آن‌ها همچنین اعلام کردند اردوغان و ملک سلمان پذیرفتند در حاشیه نشست گروه ۲۰ که در ماه آینده میلادی در هامبورگ آلمان برگزار خواهد شد، با یکدیگر دیدار کنند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *