شبی برای تصویب های بی دردسر لوایح / اعتراض بانوی شورا به عدم ارائه تفریغ بودجه

به گزارش میانا به نقل از ائل، دومین جلسه پساانتخاباتی شورای شهر تبریز همانند هفته گذشته در شامگاه یکشنبه و با حضور نجفی، شهردار تبریز تشکیل یافت که شیاری، جعفری، امیرحقیان، اسوتچی و باغبان از غایبان جلسه بودند.

رای گیری برای لایحه تمدید یکساله کمک به آب و فاضلاب استان جهت توسعه خطوط فاضلاب که هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفته بود؛ در دستور کار قرار گرفت و به شرط گزارش دهی منظم و سه ماهه، به تصویب رسید.

در ادامه لایحه برگشتی کمک ۲۴ هزار دلاری(معادل۹۳ میلیون تومان) به عظیم قیچی ساز، کوهنورد تبریزی جهت تامین هزینه های صعود اخیر وی مطرح شد.

دبیری که ریاست جلسه را نیز بر عهده داشت با تمجید از رکودهای قیچی ساز، کار وی را بالاتر از مدال المپیک توصیف کرده و کمک به این ورزشکار را ضروری دانست.

مدبر بدلیل قرارداد همزمان قیچی ساز با بانک سرمایه، مخالف کمک شهرداری به این هیمالیانورد تبریزی بود و اعتقاد داشت برای یک کار نمی توان با دو منبع قرارداد بست.

فخرآذر از دیگر موافقان این لایحه بود و اذعان داشت: کمک به قیچی ساز راه دوری نمی رود؛ آنقدر هبه تصویب کردیم که بجاست به این مورد هم کمک شود.

در ادامه مناقشه بر سر این لایحه برگشتی، چمنی، دیگر عضو شورا بیان داشت: لازم است به نیازهای افرادی که کسی آنها را سفارش نمی کند هم توجه شود و به آنها نیز در تامین مخارج کمک شود.

این لایحه سرانجام با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

لایحه بعدی تغییر کاربری بخشی از واحد ورزشی، خدماتی به تجاری،ورزشی و خدماتی بود که با کمترین بحث ممکن به تصویب رسید.

در ادامه لایحه کاهش عوارض بازسازی هتل گسترش تبریز به بهانه متناسب سازی با تبریز ۲۰۱۸ و تقویت گردشگری در دستور کار قرار گرفت که این لایحه نیز با کمترین حرف و حدیث به تصویب رسید.

رای مثبت شورانشینان برای پذیرش هبه از سوی شهرداری!

اما یکی از عجیب ترین لوایح مطرح شده در این جلسه، پذیرش هبه ۱۰ دستگاه ماشین زباله جمع کن از سوی فرد خاص بود که طبق اظهارات شهرداری، وی دارای حقوق گمرکی است.

وقتی اعضا از علت هبه این فرد به شهرداری جویا شدند؛ نجفی اظهار بی اطلاعی کرد و این لایحه نیز با کمترین مخالف تصویب شد.

در این جلسه که برخلاف جلسات قبلی، خالی از تنش  بوده و صرفا اعضا وقت خود را برای رای دادن به لوایح گذراندند؛ لایحه دیگری مبنی بر افزایش حجم سرمایه گذاری یک پروژه ورزشی به تصویب رسید.

اصرار عابدزاده به عدم تنظیم درست لایحه و رای مثبت به همان لایحه!

کمک شهرداری به موسسه خیریه جانثاران تبریز در جهت کاهش عوارض ۸۲۱ میلیونی این موسسه و به دلیل تامین معاش مستمندان و اهدای جهیزیه به نیازمندان، از دیگر لوایحی بود که بی چون و چرا با رای اکثریت حاضران به تصویب رسید.

اصغر عابدزاده، از اولین مخالفان این لایحه بود که دلیل مخالفت خود را عدم تنظیم درست آن بیان کرد اما حین رای گیری، به این لایحه رای مثبت داد!

لایحه اصلاح بندهایی از ماده ۹ دفترچه تعرفه عوارض محلی از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که نسبت به سایر لوایح، زمان بیشتری صرف بررسی آن شد و نورمحمدزاده اصرار بر عدم اختیار شورا بر اصلاح آن داشت.

درسخوان، دبیر شورا هم طی اعتراضی به دبیری، به عدم بررسی این لایحه در کمیسیون مربوطه و یا قید دوفوریت نداشتن آن معترض بود.

سرانجام و در پس تصویب های متوالی، این لایحه نیز توانست از اعضای شورا رای مثبت بگیرد.

در لابلای بررسی لوایح، ایران آهور در تذکر قانونی به عدم ارائه تفریغ بودجه توسط شهرداری در مهلت قانونی(پایان اردیبهشت) اعتراض داشت و اذعان داشت که این تفریغ باید توسط شورای چهارم تصویب شود و نمی توان آن را به شورای پنجم سپرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *