رییس حزب مخالف اسراییل خبر داد: نامه برخی از سران عرب به نتانیاهو برای پیوستن به ائتلاف ضدایرانی

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اسحاق هرتزوگ — رییس حزب مخالف اسراییل — در اظهارات خود از آنچه که بازی بزرگ و پشت پرده منطقه ای یاد کرد سخن گفت و اذعان کرد  به نظر می رسد این بازی نتایج بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

هرتزوگ که در گفتگویی تلویزیونی(یکی از شبکه های این رژیم) سخن می گفت از امکان مصالحه با حماس با هدف بازگشت محمود عباس به نوار غزه خبر داد و فاش کرد، سران عرب در نامه به نتانیاهو، از او خواستند به ائتلاف ضد ایرانی در منطقه بپیوندد.

هر بار که هرتزوگ سرکرده اردوگاه صهیونیسم(ائتلاف مخالفان نتانیاهو در کنست) زبان می گشاید، اطلاعاتی را از روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل فاش می کند. می توان گفت آنچه که از زبان بنیامین نتانیاهو فاش نمی شود اسحاق هرتزوگ آن را رسانه ای می کند. هرتزوگ در دور جدید افشاگری هایش از آمادگی سران عرب برای تشکیل ائتلاف منطقه ای علیه ایران خبر داد و اظهار داشت، آنان نتانیاهو را نیز به مشارکت در این ائتلاف دعوت کرده اند.

هرتزوگ گفت: «دعوتنامه هایی از رهبران عرب در منطقه برای من و نتانیاهو ارسال شده است. پیام آنان این است که در سالگرد شصت و هفتمین سالگی استقلال اسرائیل و در سایه تحولات راهبردی در منطقه، به ویژه تهدیدات ایران و داعش شما می توانید هم پیمان ما باشید.»

وی همچنین فاش ساخت، رهبران عرب از آمادگی کامل خود برای به رسمیت شناختن اسرائیل و نیازهای امنیتی تل آویو خبر دادند و در قبال آن فقط خواستار پیشرفت در روند سیاسی با فلسطینیان شده اند. حتی سقف درخواستشان تا حد مصالحه با فلسطین هم نیست.

هرتزوگ در این باره گفت: «رهبران عرب به من گفتند باید در اسرائیل تغییر سیاسی ایجاد شود، این یعنی من( اسحاق هرتزوگ) وارد کابینه شوم، آنان گفتند ما در مقابل، اسرائیل را به طور کامل به رسمیت می شناسیم و تل آویو را در تحولات منطقه ای وارد می کنیم. آنان اظهار داشتند ما نیازهای امنیتی اسرائیل را به رسمیت می شناسیم و در مقابل فقط خواستار آن هستیم تا در حل سیاسی با فلسطین پیشرفت داشته باشید.»

گزارشگر المیادین افزود: هرتزوگ مثل دیگر سران سیاسی اسرائیلی این نکته را فراموش نکرده است که او نیز در مناسبت های مختلف با رهبران عرب منطقه دیدار داشته است.

هرتزوگ در این باره گفت: «طبیعی است درباره دیدارهایی که داشته ام به طور مفصل صحبت نکنم، اما بسیاری از دیدارهایم در سال گذشته انجام شد. این دیدارها با هدف بهره برداری از فرصت تاریخی و نادر منطقه ای است که در برابر ما قرار گرفته اند، در دیداری که با رهبران منطقه ای در کاخ سفید داشتم آنان نیز تاکید کردند آماده اند در این مسیر وارد شوند.

خبرنگار المیادین ادامه داد: این اظهارات هرتزوگ، همگام با اطلاعاتی است که در اسرائیل فاش و در آن از شرایط کاخ سفید برای آغاز فعالیت‌های سیاسی در منطقه خبر داده شده است. مهم ترین بخش شرایط کاخ سفید، عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *