عبدالله: اگر استعفای من وضعیت افغانستان را بهتر می‌کند حاضر به کناره‌گیری هستم

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، روز گذشته مراسم خاکسپاری پسر معاون سنای افغانستان هدف حملات انتحاری قرار گرفته بود که در این مراسم علاوه بر اعضای ارشد تیم اصلاحات و همگرایی به همراه عبدالله، صلاح‌الدین ربانی، امرالله صالح و تقریبا همه چهره‌های منتقد و مخالف با ارگ ریاست ‌جمهوری حضور داشتند.

عبدالله رئیس‌اجرایی پس از بازگشت از این مراسم با برگزاری نشست خبری اعلام کرد که اگر استعفای وی سبب حل مشکلات جاری در این کشور شود وی حاضر است تا برای مردم افغانستان از مقام خود کناره گیری کند.

وی در ادامه افزود که من سمت فعلی خود در حکومت را یک امتیاز نه بلکه یک مسئولیت می‌دانم.

مراسم خاکسپاری «محمدسالم ایزدیار» در منطقه «سرای شمالی» با وجود تدابیر شدید امنیتی هدف سه حمله انتحاری پی در پی قرار گرفت.

عبدالله رئیس‌اجرایی افغانستان نیز که در این مراسم حضور داشت اعلام کرد که نیروهای امنیتی که تدابیر امنیتی مراسم خاکسپاری به عهده داشتند باید پاسخگو باشند که با وجود تدابیر شدید امنیتی و بازرسی فیزیکیدر این مراسم سه مهاجم انتحاری چگونه توانسته‌اند با جلیقه‌های انتحاری وارد این مراسم شوند.

این در حالیست که برخی از کارشناسان معتقد هستند که اشرف غنی و شورای امنیت ملی در پشت پرده حملات انتحاری سرای شمالی کابل بوده‌اند و تلاش کرده‌اند تا یا این حملات چهره‌های منتقد ارگ ریاست جمهوری را از بین ببرند.

پسر معاون سنای افغانستان روز جمعه پس از آن کشته شد که تظاهرات کنندگان در شهر کابل که خواستار استعفای اشرف غنی و عبدالله بودند با نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری درگیر شدند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *