عربستان حامی مالی عناصر مسلح در انگلیس

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، رسانه‌های گروهی محلی در انگلیس فاش کردند که ممکن است نتایج تحقیقات دولت انگلیس درباره منابع پشتیبانی مالی از گروههای مسلح در این کشور به علت ماهیت حساس نتایج آن برای همیشه مخفی باقی بماند.

بر اساس گزارش نشریه نیوزویک، دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین انگلیس، مجوز انجام این تحقیقات را به منظور تلاش جهت قانع کردن طیف مخالف لبیرال دموکرات برای موافقت با حملات هوایی ارتش انگلیس به مقرهای گروه‌های مسلح در سوریه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ صادر کرده بود.

همزمان روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: نهاد اطلاعاتی انگلیس تحقیقات برای یافتن چگونگی حواله شدن پول از هسته‌های خارجی جهت تقویت ایدئولوژیِ افراطی در داخل انگلیس را آغاز کرد. با این وجود، وزارت کشور انگلیس از برملا کردن هرگونه اطلاعات درباره نتایج بدست آمده در این تحقیقات خودداری کرده است؛ چرا که ماهیت این نتایج بسیار حساس بود و گمان می رود که در آن در مواردی به عربستان سعودی اشاره شده باشد؛ حال آنکه عربستان هم پیمان قوی انگلیس به شمار می‌رود.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در عین حال تصریح کرد که امکان تصمیم گیری درخصوص تحقیقات یاد شده بعد از انتخاب کابینه جدید انگلیس وجود دارد.

این درحالی است که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، وعده داده است که اگر به نخست وزیری برسد، فروش سلاح های ساخت انگلیس به رژیم سعودی را متوقف خواهد کرد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *