تولید فیلم و برنامه های فرهنگی با موضوع اعتیاد افزایش یابد

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، «حسین نوش آبادی» افزود: با تولید چنین فیلم ها و برنامه های فرهنگی و هنری فضای مناسبی برای شناخت بیشتر درباره تعریف اعتیاد، مواد اعتیاد آور، مخدرهای صنعتی، روانگردان ها و آموزش به خانواده ها در مورد پیشگیری، کنترل و درمان فراهم می شود.

وی اعتیاد را بلای خانماسوز دانست که مقابله با آن نیازمند تلاش همگانی دستگاه ها است و اظهار داشت: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نقش تبلیغی و اطلاع رسانی را بر عهده دارد که می تواند در تنویر و حساس سازی افکار عمومی نسبت این معضل کمک کند.

سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مردم ارتباط خوبی با حوزه فرهنگ و هنر دارند، ادامه داد: ما آمادگی استفاده و بهره مندی از ظرفیت کارشناسان و صاحبنظران در عرصه مبارزه با مواد مخدر داریم تا به عنوان پل ارتباطی در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغی، آسیب های ناشی از اعتیاد، پیامدها و نحوه درمان را به گوش مردم برسانیم.

نوش آبادی، اعتیاد به مواد مخدر را به یک سیستم زنده تشبیه کرد و گفت: این سیستم دائم با پایین آمدن سن مصرف کنندگان در حال تغییر است و سوداگران و شبکه های مافیایی با تهیه مواد جدید در اشکال و رنگ های مختلف سعی می کنند تا این مواد را با جلوه های تازه تری به موضوع فروش مواد برسانند.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هر چیزی که کهنه می شود به ناچار باید از بازار بیرون برود، از این رو به طور دائم ترکیبات جدید همراه با اسامی تازه روانه بازار مواد مخدر می شود، جوانان هم بنا به اقتضای جوانی خود در جستجوی چیزهای تازه و جدید هستند.

نوش آبادی اضافه کرد: در واقع این سیستم زنده حربه های تازه تری می آفریند و گروه جدیدی را به خود جذب می کند.

وی تاکید کرد: برای مبارزه با این پدیده نباید روی نوع مواد متمرکز شد زیرا مواد مخدر لحظه به لحظه تغییر می کنند، بنابراین باید آگاه سازی درباره آسیب های ناشی از اعتیاد در دستور کار قرار گیرد.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، آموزش را یک راهبرد دانست و تصریح کرد: سایر راهبردها هم باید به کمک بیایند و کارگردان ها نیز می توانند با تولید فیلم های بیشتر با محوریت معضلات اعتیاد، به راهبرد آموزش کمک کنند.

نوش آبادی از فیلمسازان خواست توجه را به مقوله اعتیاد و مبارزه با این معضل بیشتر مطعوف کنند، گفت: آنان باید در تولید فیلم ها افزایش دانش و اطلاعات مردم را در مورد انواع مواد اعتیادآور، خطرات ناشی از آن ارایه یک الگوی زندگی مثبت و مفید، تقویت مهارت های مواجهه با استرس و فشارهای زندگی و غیره را مدنظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر نوع تعاملی را برای اطلاع رسانی به مردم و پیشگیری اولیه با دستگاه های مختلف از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت های کشور، آموزش و پرورش و نهادهای مردمی برای تنویر افکار عمومی و جلوه دادن این مساله که اعتیاد خلانماسوز است ، انجام می دهد.

همچنین ببینید

امام جمعه میانه: سخت‌ترین توطئه‌ها را با دعای شهدا پشت سر گذاشتیم

امام جمعه میانه در آیین وداع با شهید گمنام، شهید را واژه‌ای مقدس و مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *