حیف و میل و اسراف در ضیافت رمضان، ثواب آن را به گناه مبدل می کند

 به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی میانا،  کارگاه تبیینی ترویجی فرهنگ نهادی با هدف تقویت ایمان و باورهای دینی و با رویکرد ساده زیستی و امر به معروف و نهی از منکر در حسینیه سپاه میانه برگزار شد.

 

 

   حجت الاسلام حسن امیرنژاد در جمع کارکنان رسمی و وظیفه سپاه میانه ساده زیستی را استفاده به اندازه، به موقع و در شان معنا کرد و گفت: ساده زیستی به معنای زندگی در فقر و نداری نیست بلکه دارا بودن از همه مایحتاج زندگی اعم از خوراک، پوشاک، مسکن و مرکب به اندازه ای است که ما را از خدا دور نکرده و فریب مظاهر دنیا را نخوریم.

 

 

   مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه مصرف به اندازه و متعادل را حق هر فرد مسلمان دانست و افزود: داشته هایمان باید در حدی باشد که ما را دلبسته دنیا نکرده و موجب فراموشی آخرت نگردد.

 

 

   وی بر لزوم پرهیز از اسراف در افطاری های ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: مراقب باشیم که با ریخت و پاش بی اندازه، حیف و میل و اسراف در ضیافت هایمان، ثواب آن را به گناه مبدل نکنیم.

 

 

   حجت الاسلام حسن امیرنژاد حب دنیا را در راس تمامی خطاها دانست و اظهار کرد: یکی از پیام های اقتصاد مقاومتی، حفظ ساده زیستی در امورات زندگی و پرهیز از اسراف و تبذیر است.

 

 

   وی بر رعایت میانه روی در امرار معاش سفارش کرد و دور ماندن از فقر، بقای نعمت، رشد اقتصادی، رهایی از تباهی و درماندگی، و صبر در سختی ها را از فواید میانه روی برشمرد و افزود: مراقب باشیم که خوراک، پوشاک و سایر اموراتمان، تقلیدی از کفار و بیگانگان نباشد.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *