هیچ‌کسی از وضعیت انتخابات شورای شهر اهر راضی نبود/شهردار حتماً باید “بومی اهر” باشد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، راضیه عباسی معروفان با اشاره به اینکه انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر اهر صحنه‌ای نامعقول و نامطلوبی بود، اظهار داشت: متأسفانه در انتخابات شورا سرمایه‌های شهر اهر با تعدد کاندیداها پرت شد و به‌هیچ‌عنوان این انتخابات در شان و منزلت شهر اهر و شهروندان نبود و در عین حال آرامش مردم در طول یک هفته به‌طور کامل سلب شد.

وی ادامه داد: هیچ‌کسی از وضعیت انتخابات شورای اسلامی شهر اهر راضی نبود و حتی می‌توانست از این هم معقول‌تر انتخابات برگزار شود و حتی نیز می‌توانستند از افزایش تعدد کاندیداها و از هدر رفتن سرمایه‌های شهر اهر جلوگیری شود و همچنین برای بنده نیز انتخابات قابل‌قبول و رقابتی نبود.

منتخب مردم اهر در شورای اسلامی شهر بابیان اینکه عملکرد بنده را در دور دوم و سوم شورای اسلامی شهر اهر مردم به‌وضوح مشاهده می‌کردند، افزود: فعالیت‌ها و اقداماتی که در گذشته انجام داده بودیم برای هیچ‌کسی پوشیده نیست و این‌طور می‌توان گفت که در دوره‌های موفق شورا حضور داشتم و کارهایی را با همکاری همکاران و مجری‌گری شهردار انجام دادیم که مورد قبول مردم بود.

عباسی معروفان پیشبرد امور فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و سیاسی را از جمله اهداف و اولویت‌های شورای اسلامی شهر اهر عنوان کرد، گفت: با ایجاد وحدت و همدلی و با همکاری مسئولان شهرستانی و نماینده مردم این شهرستان در مجلس می‌توان مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف حل و فصل کرد، در حالی که حل برخی از مشکلات منوط به مسئولان استانی و کشوری است و برخی دیگر نیز به تصمیمات شورا دارد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به شغل و عضویت در دوره‌های قبلی شورا بنده که بیشتر در زمینه مردم‌شناسی بوده به مسائل و مشکلات مردم و محلات به‌اندازه کافی شناخت دارم، تصریح کرد: اگر در مسائل مردم و شهر شناختی نداشتم قطعاً به عرصه انتخابات وارد نمی‌شدم و با توجه به این‌که از اول زندگی‌ام در شهر اهر بودم راهکارهای عقلانی و شدنی برای رفع مشکلات مردم و شهر در حوزه‌های مختلف نیز دارم.

منتخب مردم اهر در شورای اسلامی شهر اضافه کرد: اگر اعضای شورای اسلامی شهر اهر به دور از اغراض و منافع شخصی به شورا ورود پیدا کنند و قدم‌هایی بردارند یقیناً بسیاری از مشکلات مردم به دست شورا حل می‌شود به‌طوری که در دوره‌های گذشته شورا این را تجربه کرده‌ایم.

عباسی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در مورد انتخاب شهردار چه نظری دارید؟ به نظر شما شهردار این شهر چه شرایط و توانمندی‌هایی باید داشته باشد؟ گفت: به نظر بنده حتماً باید شهردار بومی بوده و فردی توانمند و اجرایی باشد چراکه اگر فردی غیر اهری بر صندلی شهرداری تکیه بزند و تا بخواهد شهر اهر را بشناسد فرصت‌ها از دست مردم گرفته می‌شود و حضور شهردار در بین مردم بهتر می‌تواند مشکلات مردم را حل و فصل کند.

وی تأکید کرد: بنده بر این عقیده نیستم که در مدت کوتاه شهرداران جدیدی را انتخاب کنیم در حالی که با تغییر شهرداران هم آرامش مردم به خطر می‌افتد و هم حیثیت افراد به بازی گرفته می‌شود.

منتخب مردم اهر در شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه نباید در صورت تأمین نشدن منافع افراد شهردار را به استیضاح بکشانیم، بیان داشت: متأسفانه برخی‌ها با تأمین نشدن منافع شخصی سایر اعضای شورا را تحریک کرده و شهردار را استیضاح می‌کنند و بنده با این مسائل و سیاسی بازی‌ها مخالف هستم و اعتقاد دارم که فرد توانمند و دلسوز شهر نیز می‌تواند شهردار شود و همچنین با وعده و وعیدهایی که برخی از کاندیداها به افراد در خصوص انتخابات آن‌ها به‌عنوان شهردار می‌دهند نیز مخالفت می‌کنم و باید در انتخاب شهردار منافع شهروندان اهری مدنظر قرار گیرد.

عباسی معروفان در ادامه بابیان اینکه در گذشته یکی از اولویت‌های شورا اختصاص محلی برای ورزش بانوان اهری بود، افزود: از دیگر نیازهای فرهنگی شهر اهر که به شورای شهر نیز مرتبط بود احداث پارک در مناطق مختلف شهر اهر بود که در دوره دوم و سوم شورا نیز این نیازها را احساس کرده و چندین پارک احداث کردیم البته که به دلیل وجود محدودیت‌های شهر اهر توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی عزم جدی اعضای شورا و مسئولان را می‌طلبد.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل کمبودها در حوزه‌های مختلف که باعث مهاجرت شهروندان اهری به سایر نقاط کشور و یا حتی خارج از کشور می‌شود برای ما خوشایند نیست، یادآور شد: اعضای شورای دوره پنجم شهر اهر می‌بایست با شناسایی نیازهای مردم علی‌الخصوص در حوزه گردشگری نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند و سعی می‌کنیم تا در مدتی که شورا هستیم مشکلاتی که خارج از حیطه شوراست را به گوش مسئولان رسانده و همراه با مردم به رفع مشکلات بپردازیم.

منتخب مردم اهر در شورای اسلامی شهر در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه آیا پایین بودن درآمد شهرداری اهر قدرت مانور عمرانی و ارائه خدمات توسط آن را کاهش داده است؟ برای تأمین منابع مختلف درآمد شهرداری چه راهکارهای مدنظر شماست؟ گفت: درآمد شهرداری در محیط بسته اهر همیشه در نوسان بوده و منتهی آن‌گونه که درآمد پایدار که جوابگوی نیازهای شهر اهر باشد اتفاق نیفتاده و در این زمینه به شهرداری با درایت و با نگرش وسیع نیازمند هستیم که با اجرای برخی طرح‌های کلان عمران شهری برای شهرداری اهر درآمد پایدار ایجاد کند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *