تعهد سعودی‌ها برای تأمین امنیت زائران ایرانی/ مچ‌بندهای الکترونیک به منزله کارت شناسایی/ ردیابی حجاج مفقودی با تلفن همراه مدیران کاروان

به گزارش میانا به نقل از فارس، حمید محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه همایش روحانیون کاروان‌های حج تمتع گفت: همه اقدامات برای تأمین مسکن و تأمین تغذیه زائران ایرانی صورت گرفته و مسئولان عربستان بر اساس توافقنامه، متعهد شده‌اند امنیت کامل زائران ایرانی را تأمین کنند.

وی به برخی شایعات منتشره در شبکه فضای مجازی در ارتباط با مچ بندهای زائران نیز پاسخ داد و گفت: این مچ بندها هیچ ارتباطی به عربستان ندارد و به صورت ۱۰۰ درصد در کشور طراحی و ساخته شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این مچ بندها به منزله کارت شناسایی حجاج با همه مشخصات کامل آنهاست، افزود: این مچ بند کمک می‌کند در صورتی که هر یک از حجاج بر اثر ازدحام مفقود شود به آسانی مشخصات آنها به وسیله گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مدیران کاروان‌ها و راهنمای زائران قابل مشاهده باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت در  این همایش در خصوص مچ بندهای زائرین توضیح داد و اعلام کرد: این مچ بندها به منزله کارت شناسایی حجاج و دارای مشخصات کامل زائرین است.

محمدی از افزایش ۲۳ هزار نفری حجاج ایرانی در حج تمتع امسال خبر داد و گفت: بر اساس توافقنامه صورت گرفته با مقامات سعودی امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تاریخ اعزام حجاج ایرانی را از ۹ مرداد مدینه قبل و ۲۰ مرداد مدینه بعد اعلام کرد و یاد آور شد: این زائران در قالب ۶۰۰ کاروان به عربستان اعزام خواهند شد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *