جذب و استخدام‌های غیرقانونی در شهرداری‌ها عامل فساد در شهرداری‌ها است

به گزارش میانا به نقل از فارس، محسن رحیمیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تشکر از حمایت‌های مردم و اعتماد مردم به ایشان به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در ۲۹ اردیبهشت حماسه دیگری خلق کردند و جا دارد از مشارکت مردم تقدیر بعمل آید.

وی سپس با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در دوره قبل شورا و شهرداری بناب تصریح کرد: اتفاقات پیش آمده در شورا و شهرداری نیازمند بررسی و انجام یک کار کارشناسی است و قطعاً این مسائل در یک دوره خاص اتفاق نیفتاده‌اند و زمان بر بوده است.

رحیمیان اذعان کرد: شورای نگهبان شورای شهر فرماندار است و اگر فرمانداری در زمان‌های لازم مصوبات و اقدامات شورای شهر را قانونی بررسی می‌کرد امروز کار به اینجا ختم نمی‌شد.

این منتخب شورای پنجم اسلامی شهر بناب سپس با اشاره به ماده ۶۷ قانون شهرداری‌ها گفت: شهرداری مکلف است بودجه سالیانه خود را در زمانی‌که قانون پیش بینی نموده است مورد رسیدگی و تصویب قرار دهد. در حالی‌که تفریغ دو سال پیش بودجه شهرداری را ۲ ماه پیش تصویب کردند و دلیل اینکه به این موضوع رسیدگی نشده است، چیست؟! و اگر در زمان خودش به این موضوعات رسیدگی و بررسی می شد، شاهد این مشکلات نبودیم.

رحیمیان اضافه کرد: همچنین بر اساس ماده ۷۱ قانون شهرداری‌ها شهرداری مکلف است هر ۶ ماه یک بار صورت جامع از درآمد و هزینه‌های شهرداری را به تصویب شورا رسانده و آن را برای مردم اطلاع رسانی کند. در حالی‌که در ۴ دوره شورا این اتفاق صورت نگرفته است.

وی با اذعان به اینکه هیچ فسادی بطور آنی شکل نمی‌گیرد، یادآور شد: در شورا و شهرداری‌ها فساد از زمانی به وجود آمد که نظارت‌ها از بین رفته و کمرنگ‌تر شده است. برای مثال در مقاطعی که بنده شهردار بودم ناظرم استاندار بود و نظارت‌ها بر روی اصول پیش می‌رفت.

شهردار سابق بناب جذب و استخدام‌های غیرقانونی در شهرداری‌ها را از جمله عوامل بروز فساد در شهرداری‌ها اعلام کرد و گفت: کارمندی که با طی نمودن مراحل استخدام وارد مجموعه شهرداری شده نمی‌تواند جرأت سوءاستفاده به خود بدهد ولی قراردادهای ۸۹ روزه باعث تشدید فساد در شهرداری‌ها شد.

رحیمیان با بیان وظایف شهردار خاطرنشان کرد: اگر تنها و تنها بتوانیم انتخاب شهردار و وظایف شهرداری را در جامعه عملیاتی کنیم خدمت بزرگی به شورای شهر و سایر دستگاه‌های اجرایی کرده‌ایم.

وی افزود: بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و اقتصادی از دیگر وظایف شوراهای اسلامی است که باید برای برطرف کردن و برداشتن این موانع تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی شهر نیز همگام با شورا به وظایف محوله خود عمل کنند، چرا که حل این مشکلات صرفاً به عهده شورا و شهرداری نبوده و به تمام دستگاه‌ها ارتباط دارد و باید کمبودهای رفاهی و اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفته و به صورت قانونمند برای آن قدم برداشت.

منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر بناب رسیدگی به مشکلات اجتماعی، رفاهی و فرهنگی را نیازمند برنامه‌ریزی دانست و اظهارکرد: اگر به طرف برنامه‌ریزی نرویم خطا رفته‌ایم و باید برای رفع این معضلات در قالب یک برنامه پنج ساله حرکت کنیم.

رحیمیان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مردم در خصوص انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی جزو برنامه‌های بنده و همکارانم در دوره پنجم شورای شهر است و اگر از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در این بخش‌ها استفاده کنیم عمده مشکلات شهر توسط خود مردم حل خواهد شد.

وی افزود: عمده درخواست ما از شهرداری ارائه لیست اموال و دارایی‌های شهرداری است.

عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر بناب در ادامه با تأکید بر حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر اذعان کرد: اگر آزادی بود و خبرنگاران می‌توانستند بصورت آزادانه در جلسات شورای شهر شرکت کنند و اطلاع‌رسانی به موقع انجام می‌دادند شاهد اتفاقات پیش آمده در شورا و شهرداری بناب نبودیم.

رحیمیان یادآور شد: نقد منصفانه عملکرد شورا و شهرداری جزو مطالبات اصلی ماست و اگر امر به معروف و نهی از منکر توسط خبرنگاران و زبان‌گویای جامعه انجام گیرد، فساد در جامعه رنگ خواهد باخت و اگر خبرنگاران در جلسات شورا از نزدیک شاهد اظهارات و مصوبات شورا باشند هیچ‌کس جرأت فساد به خود نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم شورای شهر از خبرنگاران انتظار داریم در جلسات شورای شهر شرکت کنند، گفت: تا زمانی‌که بنده در شورا هستم تمام خبرنگاران در جلسات شورا حضور خواهند یافت و انتظار دارم خبرنگاران در کنار انعکاس واقعیت‌ها و مشکلات جامعه از سیاه‌نمایی و نشر اخبار غیرواقعی پرهیز کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *