افزایش تولد نوزادان معتاد! /تبلیغات اغواگرانه در فضای مجازی نگران‌کننده است

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمدعلی نصرتی اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با شیوه‌های مختلف به دنبال بدنام کردن ایران اسلامی هستند، مواد مخدر یکی از این روش‌هایی است که باورهای دینی، اعتقادها و اخلاق ملت ایران را نشانه رفته است.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و در این راستا در استان آذربایجان‌شرقی، مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ در زمینی به مساحت ۶ هکتار در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید.

نصرتی گفت: در این مرکز علاوه بر اقدامات بازپروری و درمان معتادان، فعالیت‌های کارگاهی، اشتغال‌زایی، آموزشی و فرهنگی نیز در آن انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: از همه مسؤولان و خیران استان می‌خواهیم که بیماران این مرکز ماده ۱۶ را مانند فرزندان خود بدانند و در درمان و بازپروری آنها ما را یاری کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: سال گذشته به بیش از ۶۰ هزار نفر در مراکز درمانی، عمدتاً کلینیک‌ها سرویس‌دهی کردیم و بیش از ۱۵ هزار نفر نیز در مراکز اقامتی میان مدت، کمپ‌ها و مرکز ماده ۱۶ نفر پذیرش شده‌اند.

وی با بیان این که تاکنون برای ۶۵۰ نفر در دو سال گذشته اشتغال ایجاد شده، افزود: در حال حاضر نزدیک به بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مراکز مختلف تحت درمان هستند و نزدیک به ۵۵۰ نفر نیز در مرکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند که بیش از ۲۰۰ نفر در کارگاه‌های مختلف این مرکز مشغول به کار هستند.

نصرتی تصریح کرد: طبق پژوهشی که اخیراً توسط همکاران ما انجام شد، متاسفانه مقایسه ۱۰ ماه گذشته با سال ۹۴ حاکی از آن است که جمعیت ۲۰ تا ۳۰ سال از ۱۹ درصد به ۷۰ درصد افزایش یافته است.
وی همچنین از افزایش زنان معتاد خبر داد و افزود: تولد نوزادان معتاد امروز بزرگترین نگرانی ماست.

نصرتی با اشاره به تبلیغات اغواگرانه در فضای مجازی گفت: تبلیغات مواد روانگردان، لاغری، زیبایی، افزایش قدرت جنسی و شب بیداری برای دانش‌آموزان و دانشجویان در فضای مجازی واقعا نگران‌کننده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد: در مهندسی مبارزه با مواد مخدر یک سری ظرفیت‌سوزی انجام شده است ولی با این حال باور ما این است که ما می توانیم پیشگیری کنیم، در این راستا باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و این نیازمند همکاری و مساعدت تمام نهادها و سازمان‌هاست.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی نیز در حاشیه بازدید از مرکز ماده ۱۶ با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در این مرکز اظهار داشت: پکیج کامل اصلاح و تربیت در این مرکز برای بیماران ارائه می شود و علاوه بر این شهر محل امنی برای شهروندان شده است و این قابل ستایش است.

محمد کلامی اظهار داشت: حدود ۱۳ نفر از اعضای این مرکز تحت پوشش کمیته امداد هستند و ما این آمادگی را داریم خانواده‌های بیماران این مرکز را پس از معرفی این مرکز تحت چتر حمایتی خود قرار دهیم.

وی گفت: می‌توانیم وضعیت نسبی را برای خانواده‌های این عزیزان فراهم سازیم و بخشی از هزینه‌های غیرامدادی را نیز برای خانواده‌های این مرکز در نظر بگیریم تا بیماران این مرکز بدون دغدغه مراحل درمان خود را ادامه دهند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *