خلف وعده دولتمردان تدبیر و امید در قبال پروژه آبرسانی به میانه تا پایان سال ۹۵

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، مردم میانه در حالی دوازدهمین دوره ریاسیت جمهوری را با رای اکثریت به آقای حسن روحانی پشت سر می گذارند، که هنوز وعده آبرسانی به شهر میانه از سد گرمی چای طبق سند تدبیر و توسعه شهرستان محقق نشده است.

اتمام طرح آبرسانی در سند تدبیر و توسعه شهرستان میانه از سوی دولتمردان تدبیر و امید سال ۹۵ عنوان شده بود، اما در کمال تعجب هنوز پاسخی از سوی مسئولین امر در این راستا منتشر نشده است.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه در اردیبهشت ماه سال ۹۶ و با نزدیک شدن به پایان دولت تدبیر و امید گفت: در سال جاری شاهد تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی به سد گرمی چای در راستای پروژه آبرسانی هستیم.

 

حمید شکری در نشستی با هاشمی رییس سازمان آب منطقه ای استان به نیاز۳۰ میلیارد ریالی تصفیه خانه سد گرمی چای و نیاز۷۰۰ میلیارد ریالی باقیمانده خط انتقال اشاره کرده گفت: این میزان اعتبار از سوی پیمانکار بخش خصوصی تامین خواهد شد.

 

وی از مردم در تاخیر بوجود آمده برای اجرای پروژه آبرسانی به خاطر کمبود اعتبار و ناهماهنگی ها عذرخواهی نموده، اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد شروع اجرای پروژه خواهیم بود.

 

در این جلسه در خصوص نحوه تامین مابقی اعتبار مورد نیاز و اجرای آب شرب از سد گرمی چای در حدی که نیاز آب شرب میانه، تامین شود بحث و راهکارهایی ارائه شد.

 

شهرستان میانه به عنوان وسیع‌ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی سالهاست که با مشکل آب شرب مواجه است و با وجود اینکه یک سوم از آب‌های آذربایجان شرقی در این شهرستان می‌باشد اما با کمال تأسف مردم این شهرستان سالیان درازی است که از نبود آب شرب سالم رنج می‌برند.

 

این شهرستان با دارا بودن ۴۲ سد، بیشترین میزان سدهای آبی استان را به خود اختصاص داده است اما با این وجود به علت عدم توجه کافی و ضعف برخی مدیران اجرایی و مهم تر از همه این‌ها عدم تحقق وعده‌های نمایندگان وقت در خصوص انتقال آب سد گرمی چای جهت تأمین آب شرب سالم برای میانه، از موضوعاتی است که سلامتی مردم شهرستان میانه را با خطراتی مواجه کرده است.

 

 دولت حسن روحانی نتوانست در طول ۴ سال عمر دولت خود به وعده خود در قبال اتمام پروژه آب رسانی به میانه جامع عمل بپوشاند و شاید این موضوع و ده ها مورد دیگر از ذهن مردم در ایام انتخابات پاک گردید،  بدون شک مردم در ۴ سال آینده به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام را بر دادن وعده های جدید مقدم دانسته و انتظار تحقق وعده های دولتمردان را دارند.

 

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *