آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب کرد

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از «آسوشیتدپرس»، وزارت امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه به کنگره اطلاع داد که تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را به‌عنوان بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام ادامه می‌دهد. آخرین بار دولت «باراک اوباما» پیش از ترک کاخ سفید در ماه ژانویه امسال این تعلیق را تمدید کرده بود.

تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران بخشی از توافق میان ایران و شش قدرت جهانی در تیرماه سال ۱۳۹۴ است که بر اساس آن تهران پذیرفت بسیاری از فعالیت‌های اتمی خود را متوقف کند.

دولت ترامپ در هفته‌های گذشته اعلام کرد که ایران تعهداتش در چارچوب برجام را انجام داده است ولی افزود که به‌دنبال بازنگری در این توافق است. واشنگتن تصریح کرده که تا آن زمان به اجرای برجام متعهد خواهد بود.

«استوارت جونز» دیپلمات ارشد آمریکایی که مسئول امور خاورمیانه است، روز چهارشنبه در اظهاراتی ایران را به تلاش برای بر هم زدن ثبات منطقه متهم کرد و مدعی شد: «بازنگری در حال انجام باعث نخواهد شد تا ادامه مقابله با اقدامات برهم زننده ثبات در منطقه از سوی ایران متوقف شود، اقداماتی چون حمایت از اسد (رئیس‌جمهوری سوریه)، پشتیبانی از حزب‌الله…».

جونز افزود:‌ «مهمتر از همه این‌که، آمریکا هرگز اجازه نمی‌دهد که رژیم ایران به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کند».

روزنامه بریتانیایی «فایننشال تایمز»، دوشنبه به‌نقل از سه مقام آمریکایی نوشته بود شرکت‌های غیرآمریکایی که با ایران تجارت دارند، مشمول لغو تحریم‌ها خواهند بود.

اما همزمان با این تصمیم، دولت جدید آمریکا برای نشان دادن رویکرد خصمانه خود علیه تهران، ۷ شخص حقیقی و حقوقی ایرانی و چینی را به‌ادعای دست داشتن در فعالیت‌های موشکی بالستیک جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

در فهرست جدید تحریمی در رابطه با برنامه موشکی ایران، نام «مرتضی فراست‌پور» و «رحیم احمدی» از مقام‌های وزارت دفاع ایران و یک تبعه چینی به‌نام «روان رولینگ» به چشم می‌خورند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم‌های جدید موشکی ایران همچنین نام سه مؤسسه چینی «شانگهای نورث بیگینز اینترنشنال»، «شانگهای گنگ کوان ترید» و «شانگهای نورث ترانسوی اینترنشنال» را همراه با شرکت ایرانی «متین صنعت نیک‌اندیشان» در فهرست خود قرار داده است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *