سهم ۸۱درصدی کلاهبرداری‌ها در میان جرایم فضای مجازی/ خلاء قانونی در برخورد با جرایم مجازی

به گزارش میانا به نقل از فارس، سلمان خدادادی درباره آسیب‌های ناشی از شبکه اجتماعی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد ۸۱ درصد جرائم در فضای مجازی در حوزه مالی و کلاهبرداری رخ می‌دهد و خوشبختانه قدرت کشف پلیس در این زمینه نیز بالاست.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلاء قانونی در برخورد با جرائم شبکه‌های مجازی وجود دارد، افزود: متاسفانه هنوز قوانین مدونی که بتواند ضمن پیشگیری با متخلفین فضای مجازی برخورد کند به تصویب نرسیده است به همین دلیل کمیسیون قضایی مجلس با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مجلس، نمایندگان پلیس فتا، شورای عالی مجازی و کارشناسان به دنبال شناسایی این خلاءهای قانونی و رفع آن ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به برخی از آسیب‌های شبکه‌های مجازی اشاره کرد و افزود: ترویج سریع شایعات و اخبار، تبلیغات ضددینی و القای شبهات، نقض حریم خصوصی افراد، انزوا و دور ماندن از محیط‌های واقعی اجتماع، بحران هویت، اعتیاد به شبکه‌ها و آسیب‌های سیاسی از جمله آسیب‌های شبکه‌های مجازی محسوب می‌شوند.

خدادادی با بیان اینکه اگرچه سرورهای شبکه‌های مجازی در خارج از کشور است اما شورای عالی مجازی،  پلیس فتا، وزارتخانه‌های ارتباطات، فرهنگ و دیگر دستگاه‌های مرتبط به دنبال بومی‌سازی و تولید محتوای مناسب برای کاربران هستند، اضافه کرد: فرهنگ سازی به منظور استفاده کاربران از مطالب مفید و درک آسیب‌ها و پیامدهای مطالب نامناسب در فضای مجازی برای آنها و خانواده‌های‌شان، اهمیت فراوان دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ایجاد قوانین مدون به منظور پیشگیری و برخورد با جرایم ضروری است اما هر نوع تغییری نیازمند زمان بوده و به یقین کار سهل الوصولی نیست.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *