هیأت مرکزی در تائید صلاحیت ضعیف عمل کرد/ با انتخاب افراد فاقد صلاحیت حقوق مردم پایمال شده است

به گزارش میانا به نقل از فارس، احمد علیرضا بیگی در خصوص اخذ صلاحیت برخی افراد فاقد صلاحیت در انتخابات شورای شهر استان به ویژه تبریز اظهار داشت: ارزیابی صلاحیت نامزدهای شورا که عدم صلاحیت آنها اعلام شده بود و در مرحله اعتراض صلاحیت گرفته‌اند، مورد توجه نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هیأت مرکزی تعیین صلاحیت در مقابل آزمایش بسیار بزرگ قرار گرفته است، گفت: باید هیأت مرکزی توانایی نشان دادن توانمندی خود در آزمایش و تابعیت از قانون را داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه هیأت مرکزی باید بتواند با مدنظر گرفتن حقوق مردم، افراد با صلاحیت را انتخاب کند، گفت: البته باید دقت لازم در تائید افراد صلاحیت‌دار داشت و اینگونه نباشد که افراد فاقد صلاحیت که همه آنها را می شناسند در تهران صلاحیت بگیرند و افراد صالح نتوانند صلاحیت بگیرند که در هر دو شرایط حقوق مردم پایمال می‌شود.

وی با ابراز تاسف از عملکرد ضعیف هیأت مرکزی در تائید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر، گفت: هیأت مرکزی با تائید صلاحیت برخی افراد با پرونده‌های قضایی نشان داد از توانمندی لازم در تشخیص برخوردار نیست و توصیه می‌شود که این هیأت با بهره‌گیری از چارچوب قوانین نسبت به پایبندی به قانون، اجازه پایمالی حقوق مردم را ندهند.

بیگی متذکر شد: هیأت مرکزی باید با تائید افراد صلاحیت‌دار و واجد شرایط،آنهار را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که فاقد صلاحیت هستند و در بخش اعتراض توانستند با انواع اقدامات اخذ صلاحیت کنند، به راحتی در حال تبلیغ خود هستند که باید فرمانداری‌ها دقت و نظارت لازم در این موضوع را داشته باشند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *