اتمام حجت اردوغان با آمریکا/ در تصمیم خود درباره تأمین سلاح برای کُردها بازنگری کنید!

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از واشنگتن خواست بلافاصله در تصمیم خود درباره تأمین سلاح برای کردها در سوریه بازنگری کند.

وی گفت: “متحدان باید یا از ترکیه یا از گروه‌های تروریستی حمایت کنند. برای جنگیدن با داعش نباید به یک گروه تروریستی دیگر کمک کرد. تأمین سلاح برای نیروهای سوریه دموکراتیک، آینده سوریه و منطقه را با خطر روبرو می کند. در دیدار آینده با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به طور مفصل موضع و نگرانی خود را درباره این تصمیم تشریح خواهم کرد.”

وی افزود: “بارها بر مخالفت خود با تجزیه سوریه تأکید کرده ایم. امیدواریم در این اقدام اشتباه (تأمین سلاح برای کردهای سوریه) بازنگری شود. امیدوارم آمریکا در کوتاهترین زمان در این اشتباه تجدیدنظر کند. ما از حل این مسئله بر اساس منطق حمایت می کنیم. در اجلاس آینده ناتو که بیست و پنجم ماه مه در بروکسل برگزار خواهد شد، مسئله سوریه را مطرح خواهیم کرد. ما برای حفظ ملت و تمامیت ارضی سوریه تلاش می کنیم. همه تحولات در سوریه وعراق به امنیت ملی ما به طور مستقیم ارتباط پیدا می کند و به همین علت گام های لازم را برداشتیم.”

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *