ترامپ رئیس «اف‌بی‌آی» را اخراج کرد

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از «رویترز»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه «جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال را از سمت خود برکنار کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ در نامه‌ای به جیمز کومی نوشته است که وی توانایی رهبری موثر اف‌بی‌آی را ندارد و یک رهبر تازه نیاز است تا اعتماد عمومی به این نهاد را بازسازی کند.

در بیانیه کاخ سفید تصریح شده است که رئیس‌جمهوری آمریکا به توصیه «جیمز سشنز» وزیر دادگستری و «راد روزنتن» معاون دادستان کل، جیمز کومی را برکنار کرده است.

دونالد ترامپ در این نامه نوشته است: «به‌رغم این‌که باید تقدیر کنم که ۳ بار به طور جداگانه مرا مطلع کردید که (نهاد زیر مجموعه شما) در حال تحقیق از من نیست، اما من با این نظر وزرات دادگستری هم رای هستم که شما توان رهبری موثر این اداره را ندارید.»

دونالد ترامپ می‌بایست رییس تازه‌ای را برای «اف بی‌آی» به سنا معرفی کند.

در همین حال، کاخ سفید نسخه‌ای از نامه «راد روزنتن» معاون دادستان کل، در خصوص دلایل برکناری جیمز کومی را منتشر کرده است.

معاون دادستان کل نوشته است: «من نمی‌توانم از نحوه ای که مدیر اف‌بی‌آی پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون را مدیریت کرد، دفاع کنم و نمی‌توانم درک کنم چرا حاضر نشد وقتی تقریبا همه می‌گفتند که اشتباه می‌کند، این موضوع را بپذیرد.»

جیمز کومی هفته گذشته با حضور در کمیته قضایی مجلس سنا به پرسش‌ها درخصوص مسائل مختلفی از جمله دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و موضوع تحقیقات از پرونده ایمیل هیلاری کلینتون پرداخت.

کومی از تصمیم سال گذشته خود برای اعلام انجام تحقیقات مجدد از پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، دفاع کرد و گفته بود، چنانچه انجام این تحقیقات را به اطلاع عموم نمی‌رساند مرتکب «پنهانکاری» می‌شد.

این در حالی است که دموکرات‌ها می‌گویند که دلیل این اخراج تحقیقات اف‌بی‌آی درباره رابطه ادعا شده میان ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ و روسیه است.

جیمز کومی در سال ۲۰۱۳ با ۹۰ رای مثبت در مقابل یک رای منفی سنای آمریکا به عنوان مدیر اف‌بی‌آی مورد تایید قرارگرفت.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *