کانادا، آمریکا را تهدید به تحریم کرد

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کانادا بار دیگر نسبت به تصمیم آمریکا در خصوص افزایش تعرفه واردات الوار از کانادا واکنش نشان داد و واشنگتن را تهدید کرد که مانع از ورود محموله‌های زغال سنگ‌های حرارتی آمریکا از بنادر اقیانوس آرام می شود و حتی واردات برخی محصولات آمریکایی از ایالت “اورگن” را نیز ممنوع خواهد کرد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد: دولت من از صنعت الوار کانادا در قبال تصمیم ناعادلانه دولت آمریکا در ماه گذشته میلادی در خصوص افزایش تعرفه گمرکی واردات چوب نرم کانادایی دفاع خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اتاوا این موضوع را بررسی خواهد کرد که آیا مانع از صادرات زغال سنگ های حرارتی آمریکا از استان “بریتیش کلمبیا” بشود یا خیر.

“کریستی کلارک”، نخست‌وزیر استان بریتیش کلمبیا هم خواستار ممنوعیت ورود این محموله های زغال سنگ حرارتی در واکنش به افزایش تعرفه‌های گمرکی آمریکا شده است.

یک منبع آگاه نیز در این خصوص گفت: کانادا همچنین در نظر دارد عوارضی را بر واردات مصالح کفپوش و تخته‌های چندلا از ایالت اورگن آمریکا اعمال کند؛ زیرا سناتور “ران وایدن” از ایالت اورگن نقش اصلی را در تصمیم اخیر آمریکا در خصوص افزایش تعرفه‌های الوار کانادایی داشته است.

کارشناسان بر این باورند که کارخانه “کلاود پیک انرژی”، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زغال سنگ در آمریکا بیش از همه از ممنوعیت‌های “بریتیش کلمبیا” آسیب می بیند.

دولت آمریکا چندی پیش در راستای عمل به وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ مبنی بر حمایت از صنایع داخلی، تعرفه واردات چوب نرم کانادا را ۲۰ درصد افزایش داد.

استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا بزرگترین صادرکننده الوار و محصولات چوب در این کشور است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *