عربستان ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات از آمریکا خریداری می‌کند

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده به عربستان سعودی، دو کشور در حال مذاکره برای نهایی کردن قراردادهای ده‌ها میلیارد دلاری خرید تسلیحات هستند.

به نوشته رویترز به نقل از منابع آگاه، سامانه دفاع موشکی تاد؛ سامانه نرم افزاری C2BMC (که برای کنترل و فرماندهی و ارتباطات در جنگ به کار می رود) و همچنین یک بسته تجهیزات ماهواره ای، بخشی از تجهیزاتی است که به عربستان فروخته خواهد شد.

خودروی زرهی برادلی و تانک ام۱۰۹ نیز بخشی دیگر از بسته مورد مذاکره را تشکیل می دهند.

به گفته این منابع آگاه که رویترز نامی از آن ها نبرده است، برخی از قراردادهای قبلی با ارزشی بالغ بر ۱۱٫۵ میلیارد دلار که سال ها ناتمام مانده بودند نیز جزو مباحث این مذاکرات هستند.

بنا بر گزارش رویترز، قراردادهای قبلی شامل چهار کشتی رزم سطحی چندمنظوره بوده است که در سال ۲۰۱۵ مورد تایید وزارت دفاع آمریکا قرار گرفت.

همچنین کلاهک های ضد زره پوش و بمب های هدایت لیزری به ارزش یک میلیارد دلار بخش دیگری از این قراردادها را تشکیل می دهد.

این در حالی است که دولت اوباما در سال ۲۰۱۶ فروش بمب های هدایت لیزری را به دلیل کشتار وسیع غیرنظامیان یمنی توسط ارتش عربستان و ناکارآمدی نیروی هوایی سلطنتی این کشور در استفاده از این سلاح ها متوقف کرده بود.

همچنین چندی پیش گروهی از اعضای کنگره ایالات متحده، با ابراز نگرانی نسبت به تلفات غیر نظامی لشکرکشی عربستان به یمن، خواستار تداوم توقف فروش این نوع بمب ها به عربستان شدند.

مذاکرات عربستان و ایالات متحده در حالی صورت می گیرد که ترامپ قصد دارد این ماه به منطقه سفر کند. اولین توقف ترامپ در این سفر در عربستان سعودی خواهد بود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *