روحانی امروز خودروی فرانسوی ایران خودرو را رونمایی می‌کند

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، همزمان با سفر روحانی در بهمن ماه ۹۴ قرارداد جدید از سرگیری همکاری‌ ایران خودرو و پژو  نهائی شد به این صورت که با حضور رییس جمهور ، نخست وزیر فرانسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت این قرارداد به امضای مدیران عامل دو شرکت خودروساز رسید. ایجاد شرکت مشترک ایرانی فرانسوی با سهامداری ۵۰درصدی هر یک از طرفین مهمترین بخش این قرارداد است که باید به انتقال تکنولوژی، تولید محصولات جدید و همچنین استفاده از بازارهای صادراتی منتهی شود.

در این قرارداد طی ۵ سال تا ۴۰۰ میلیون یورو (۴۵۱ میلیون دلار) سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات جدید جدید، تحقیق و توسعه انجام خواهد گرفت. تولید مشترک سه نوع خودروی ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱  در این قرارداد تعریف شده که قرار بوده است در شرکت مشترک”ایکاپ” با سهم پنجاه درصدی هر یک از طرفین با اولویت صادرات ۳۰ درصد از محصولات  انجام شود.

در حال حاضر بیش از یک سال از امضاء این قرارداد می‌گذرد و براساس اعلام رئیس جهمور قرار بود خط تولید ۲۰۰۸ اسفند ماه سال قبل رونمایی می شد.  اما  به دلیل مشکلات روند داخلی سازی تولید اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو (۲۰۰۸)  وعده روحانی اجرایی نشد، زیرا مطابق اعلام وزارت صنعت و مسئولان ایران خودرو اولین تولید مشترک باید در سال نخست به ۴۰ درصد ساخت داخل برسد اما تعامل کند قطعه سازان کشور و تأمین کننده‌های زنجیره پژو باعث شد تا داخلی سازی این محصول فرانسوی به سرعت انجام نشود.

بنا اذعان بیگلو دبیرانجمن قطعه سازان  راه اندازی یک خط تولید نخست به صورت مونتاژ قطعات “سی بی یو” خودرو انجام و سپس با شناسایی ایرادات استفاده از قطعات داخلی انجام خواهد شد. براساس این گفته ها داخلی سازی یک خودرو در فازهای مختلفی انجام می‌شود به عنوان نمونه در محصول ۲۰۰۸ نخست  قطعات حجم و کم ارزش تولید و سپس در فاز دوم قطعات مکانیکال  داخلی سازی می شود.

براساس اخبار رسیده این روزها که دولت به روزهای پایانی عمر خود نزدیک می شود  در راستای احساس تکلیف‌ها برای رونمایی از طرح‌های مختلف صنعتی، این بار روحانی سری به ایران خودرو زده و امروز خودروی فرانسوی ۲۰۰۸ که هنوز مشخص نیست تا چه میزان داخلی سازی شده  را رونمایی خواهد کرد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *