جامعه جوان کشورمان در مهارت لنگ می‌زند

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، شعبانعلی رمضانیان با اشاره نقش بسیج و سپاه در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار داشت: اولاً بایستی بدانیم اقتصاد مقاومتی چه احتیاجی دارد و ما نیز بدانیم چه قابلیتی داریم که این قابلیت‌ها با اقتصاد مقاومتی منطبق هست یا خیر و براساس آن برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اگر امروز اقتصاد را در سه عرصه تولید، توزیع و مصرف در نظر بگیریم و اکنون اقتصاد در عرصه تولید اراده و انگیزه برای تولید و مهارت و حمایت از تولیدگر را بخواهیم به‌عنوان سه مؤلفه حداقلی در نظر گیریم، اراده برای تولید را صاحبان فرهنگ و فرهنگ‌سازان می‌سازند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه صاحبان فرهنگ و فرهنگ‌سازان هستند که جامعه را به سمت و سویی هدایت می‌کنند، گفت: روزی مصرف‌گرایی در جامعه به فرهنگی غالب تبدیل می‌شود و فرهنگ‌سازان در این امر دخالت دارند و هم روزی سرمایه‌گذاری، تولید، واردات و قاچاق در جامعه اسلامی‌مان به ارزش تبدیل می‌شود که در این امر نیز فرهنگ‌سازان باز هم دخالت دارند.

رمضانیان اضافه کرد: اگر بخواهیم رویکرد جامعه به سمت تولید هدایت شود فرهنگ‌سازی یک الگوی لازم و ضروری محسوب می‌شود و بسیج فرهنگیان و فرهنگیان به‌طور کلی یکی از دستگاه‌های مؤثر به شمار می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه تولید در زمان کنونی تنها به تجهیزات و امکانات نیازی ندارد در حالی که تولیدگر نیازمند مهارت است، تأکید کرد: متأسفانه جامعه جوان کشورمان در مهارت لنگ می‌زند و خیلی‌ها از انجام کارها عاجز هستند و مهارت‌افزایی یکی از نیازهای اقتصاد مقاومتی بوده که آموزش و پرورش، بسیج، معلم و بسیج فرهنگیان می‌تواند نقش قابل‌توجهی را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رونق تولید در کشور رفع موانع پیش‌رو است، خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری و توجه خانواده‌ها در ارتباط با رونق تولید در کشور یکی از مهم‌ترین کارهایی است که معلم می‌تواند آن را انجام دهد به‌طوری که معلم با دانش آموزان در مهارت‌آموزی و توجیه خانواده‌ها ارتباط تنگاتنگی دارد و کسی نمی‌تواند نقشی که معلم ایفا می‌کند را انجام دهد.

رمضانیان در پایان یادآور شد: امروز اقتصاد مقاومتی و به‌صورت ویژه تولید و اشتغال نیاز به همکاری و همراهی همه دستگاه‌های مسئول و تمامی توانمندی‌ها دارد و یکی از دستگاه‌های بزرگ و صاحب مسئولیت و یکی از توانمندی‌های مؤثر کشور آموزش و پرورش بوده که بایستی از توان این دستگاه در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *