ابهام در سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، یک کارشناس ارشد آمریکایی  ضمن انتقاد از فقدان اراده سیاسی لازم برای کمک به قربانیان قاچاق انسان هشدار داد تشدید سیاست های ضد مهاجرتی در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روند مبارزه با قاچاق انسان را غیرممکن ساخته است.

 دنیس برنان، استاد دانشگاه جرج تاون در واشنگتن دی سی اعلام کرد ترس و نگرانی از اخراج شدن از آمریکا، موجب شده است قربانیان قاچاق انسان در آمریکا از بیان مشکلات خود یا دیگر مسائل مربوط به قاچاق انسان خودداری کنند.

 سیاست های مبهم ضد مهاجرت

وی افزود: «‌ما نمی توانیم به طور همزمان و در آن واحد، هم درباره اخراج یا رژیم اخراج مهاجران و هم در باب مبارزه با پدیده قاچاق انسان سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشیم.»‌

دونالد ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ قول داد تا با مهاجرت‌های غیرقانونی مبارزه  و در مرز آمریکا و مکزیک دیوار حائل احداث کند. وی از زمان تصدی ریاست جمهوری، فرامین اجرایی در باب منع موقت صدور ویزا برای اتباع شش کشور اسلامی صادر کرده است که فعلا از سوی دادگاه‌های فدرال به تعلیق درآمده است.

برنان تصریح کرد اعمال تبعیض بر ضد مهاجران در واقع مبارزه با قاچاق انسان را غیرممکن می سازد چرا که وقتی مهاجران سرکوب می شوند نمی توان در خصوص جلوگیری از بهره برداری و سوء‌استفاده از آنان کاری انجام داد.

تخمین زده می شود بیش از ۱۲ میلیون نفر به صورت غیرقانونی در آمریکا زندگی می کنند. همچنین در طول یک دهه گذشته حدود ۳۲ هزار پرونده در رابطه با قاچاق انسان به مقامات مربوط گزارش شده است.

برنان افزود برای تلاش به منظور یافتن و کمک به قربانیان قاچاق انسان متاسفانه هیچ اراده سیاسی لازم وجود ندارد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *