انتقاد فرماندار بناب از حفر چاه در اراضی ملی شهرستان توسط افراد سودجو!/ ۴۷۷۰ چاه غیرمجاز آب در شهرستان بناب

به گزارش میانا به نقل از فارس، ولی الله فرج‌اللهی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بناب اظهار داشت: این چاه‌ها در صورت واقع نشدن در حریم چاه‌های مجاز، داشتن کنتور هوشمند و منفی نبودن میزان آب در دشت مربوطه پروانه موقت دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۶۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شد و مالکان۴۳ حلقه چاه به مراجع قضایی معرفی و از حفر ۴۰ حلقه چاه غیر مجاز نیز ممانعت به عمل آمد.

فرماندار بناب خاطرنشان کرد: از بابت مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

فرج‌اللهی گفت: با اجرای طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه شاهد افزایش یک متری آب چاه‌ها در مناطق مختلف شهرستان هستیم.

وی در ادامه سخنان خود از حفر چاه در اراضی ملی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه افراد سودجو در اراضی ملی اقدام به حفر چاه کرده اند که سالانه مقادیر زیادی از آب های زیرزمینی را به هدر می دهند.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب بناب از اداره منابع طبیعی شهرستان خواست سریعاً نسبت به شناسایی این قبیل چاه‌ها اقدام و با دستور قضایی چاه‌های حفرشده را مسدود کنند.

فرج‌اللهی با اشاره به اینکه در مسیر اغلب رودخانه‌های بناب ساخت و ساز صورت گرفته یا حریم آنها توسط کشاورزان به باغات تبدیل شده‌اند، بر شناسایی موانع موجود در مسیر رودخانه های شهرستان تأکید کرد.

وی افزود: مسیر و حریم بستر تمام رودخانه‌های شهرستان باید از وجود ساختمان‌ها و باغات پاک‌سازی شده و با افرادی که از این موضوع ممانعت کنند برخورد قضایی صورت گیرد.

فرماندار بناب تصریح کرد: سال گذشته مبلغ دو میلیارد ریال برای لایروبی انهار شهرستان هزینه شد و پاکسازی رودخانه‌ها در سال‌جاری نیز در اولویت کاری امور آب قرار خواهد گرفت.

فرج‌اللهی در ادامه از شهرداری و دهیاران خواست از صدور هرگونه مجوز ساخت و ساز در کنار رودخانه‌ها خوددداری کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *