دختری با پوست سوسماری+ عکس

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، پزشکان هندی به تازگی اعلام کرده اند که «شاما» دختر ۲ ساله اهل دهلی نو است که مبتلا به نوعی بیماری پوستی نادر موسوم به «ایکتیوز لاملار» است که هز هر ۶۰۰ هزار نفر تنها در یک مورد مشاهده می شود.

 این بیماری باعث تشکیل پوسته هایی شبیه بدن سوسمار شده که همین امر پوست بدن او را سخت کرده است. پوست بدن او به حدی خشک است که مدام پوسته ریزی می کند و با درد و عفونت های شدید همراه است. علائم این بیماری در روزهای نخست نوزاد آغاز می شود.

دختری با پوست سوسماری+ عکس

در این فرآیند پوسته های بزرگی از پوست جدا می شوند که اغلب به رنگ قهوه ای هستند. این بیماری نوعی ناهنجاری ژنتیکی و مادرزادی است که ریزش پوست می شود و در شرایطی رخ می دهد که هر دو والد ژن معیوب این بیماری را داشته باشند؛ بنابراین در این شرایط از هر ۴ نوزاد، یک نوزاد شانس تولد با این بیماری را دارد. بیماری «ایکتیوز لاملار» باعث بالا رفتن درجه حرارت بدن می شود، از تعریق جلوگیری می کند و جریان خون را به انگشتان دست و پا محدود می کند و همین امر باعث سخت شدن پوست می شود.

این بیماری پوستی همچنین مشکلات بینایی، ریزش مو و دشواری در خم کردن مفاصل دست را به دنبال دارد. در حال حاضر هیچ درمانی برای این ناهنجاری مادرزادی وجود ندارد و تنها درمان فعلی آن که جهت کاهش دردهای بیمار انجام می شود، مرطوب نگه داشتن پوست بدن است.

در این بیماری ژنتیکی، سلول های پوستی با سرعت معمول تولید می شوند اما به طور عادی باعث پوسته شدن پوست نمی شود. کودکانی که با این اختلال پوستی متولد می شوند در تعدیل درجه حرارت بدن دچار مشکل هستند و هنگام تولد مبتلا به عفونت می شوند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *