سیل در مسیری که از ‌آن به عنوان جاده استفاده می‌شد قربانی گرفته است/ سلفی در کار نبوده است

به گزارش میانا به نقل از فارس، زهرا ساعی اظهار کرد: در سیل آذربایجان شرقی با توجه به تلفات جانی بسیار زیادی که داشت و منجر به غم بزرگ بر مردم شد برخی گفته ها بیشتر دل آدم را به درد می آورد.

وی با بیان اینکه برخی از مسوولان استانی مدعی شده‌اند که تذکرات را به مردم برای فاصله گرفتن از مسیر سیل داده‌اند، گفت: در حال حاضر شواهد نشان می‌دهد که کنار پل، مسیر تردد خودرو بوده و مردم برای عکس و فیلم آنجا نبودند و برای عبور از مسیر بودند و اطلاعی از سیل دوم نداشتند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از قبل هشدارها و تذکرات توسط هواشناسی به تمام شهرستان ها و بخش‌ها ابلاع شده بود و حتی هشدار سیل داده شده بود، گفت: باید در مردم اعتماد به مسوولان ایجاد شود و به برخی از مسائل مهم توجه ویژه‌ای بکند.

وی متذکر شد: کشور ایران مخصوصا منطقه آذربایجان از جمله مناطق حادثه خیز است و از این رو باید سازمان مدیریت بحران کشور بسیار مجهز شود و بخش‌های استانی خود را نیز مجهز کند تا خسارت حوادث را کاهش داده  و برخی حوادث را مهار کند.

ساعی به آگاهی و آموزش مردم برای مقابله با حوادث تاکید کرد و گفت: در نطق جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به دو موضوع از جمله اقدام سریع ستاد مدیریت بحران و آگاهی مردم تاکید کردم که نباید پشت گوش انداخت.

وی افزود: باید مدارس با برپایی مانورهای زیاد در خصوص آموزش دانش آموزان در مقابله با حوادث اقدامات لازم را انجام دهند و مردم بدانند در مقابل وقوع چنین حوادثی چه عکس العملی نشان دهند.

ساعی با اشاره به اینکه آموزش عمومی مقابله با حوادث امری مغفول در سیستم آموزشی کشور و حتی سازمان مدیریت بحران کشور بوده که باید فکری در این باره شود افزود: از سوی دیگر ضعف امکانات سازمان مدیریت بحران کشور برای بنده عجیب است.در سال باید چند کشته از مردم کشور در اخبار شنیده شود تا سازمان مدیریت بحران نسبت به تجهیز استان‌ها اقدام کند،لذا هر توجیهی در این باره غیرقابل پذیرش است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به جدیت پیگیر موضوع هستم و صبح امروز به همراه مدیرعامل سازمان هلال احمر کل کشور عازم مناطق سیل زده خواهیم شد تا از نزدیک با مردم همراه باشیم.

وی با تشکر و قدردانی از مقام معظم رهبری در خصوص پیام همدردی با مردم سیل زده و اعزام نماینده ویژه به این مناطق، گفت: در حادثه قطار و سیل و همچنین زلزله ارسباران مفام معطم رهبری در کنار مردم بوده و خود داغدار عزیزان شد و این نشان می دهد که آذربایجان از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *