اخبار ضدونقیض از بازداشت ابوبکر بغدادی/ سرکرده داعش در دست روس‌ها است یا آمریکایی‌ها؟

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه المنار فلسطین نوشت در حالیکه خبرهای تأیید نشده‌ای درباره دستگیری  ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، از سوی روس‌ها و نیز انتقال وی به یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا منتشر شده، سرنوشت وی همچنان نامشخص است.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود با انتشار این خبر در مطلبی با عنوان «سرنوشت مبهم بغدادی و خبرهایی از بازداشت وی» نوشت: برخی خبرهای تأیید نشده درباره ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، حاکی از آن است که یگان بسیار ورزیده‌ای توانسته است این تروریست را در عملیاتی که به خوبی برای آن برنامه‌ریزی شده بود، دستگیر کند.

 این خبرها بین عملیات دستگیری بغدادی و تحرکات غیرعادی در پایگاه حمیمیم روسیه در سوریه ارتباطی را قائل شده است.

المنار نوشت: بر اساس این خبرها، مسکو با همکاری و هماهنگی با سازمان اطلاعات سوریه تحرکات بغدادی را به مدت طولانی زیر نظر داشته و از یکی از یگان‌های ویژه خود برای دستگیری وی استفاده کرده است.

از سوی دیگر، برخی خبرهای دیگر حکایت از آن دارد که نیروهای آمریکایی، بغدادی تروریست را پس از آنکه عرصه بر وی تنگ شده بود به همراه سه نفر از دستیاران نزدیکش به یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه برده‌اند تا از وی حمایت و روحیه اعضای باند تروریستی بغدادی یعنی داعش را نیز حفظ کنند.

برخی منابع نیز به نقل از یک گزارش اطلاعاتی محرمانه اعلام کردند مقامات روس با اعلام خبر بازداشت بغدادی  آمریکا، غرب و حامیان تروریسم را  غافلگیر خواهند کرد و خبر اعلام دستگیری وی نیز پس از پایان بازجویی از بغدادی و کسب برخی اطلاعات مهم و حساس درباره تشکیل باند داعش، برنامه‌ها، حامیان و تأمین‌کنندگان مالی‌اش رسانه‌ای خواهد شد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *