آب‌ هم گران شد + سند

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، قیمت برخی از کالاهای اساسی و مصرفی مردم در سال جاری افزایش قیمت یافته است. نرخ شیر پاستوریزه یک برند پرفروش در ابتدای سال جاری افزایش ۲۰۰ تومانی در هر لیتر را تجربه کرد که بعد از واکنش سازمان حمایت قیمت خود را ۱۰۰ تومان  تعدیل  کرد اما به گران فروشی و افزایش قیمت خود ادامه داد.

بعد از این ماجرا نوبت محصول دیگر صنایع لبنی یعنی خامه پاستوریزه رسید به طوری که قیمت هر خامه ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی (۲۰۰ گرم با چربی ۳۰ درصد) یک برند پرفروش با حدود ۱۷ درصد افزایش قیمت به ۳ هزار تومان رسید. قیمت آب‌میوه و شربت میوه نیز افزایش ۱۲ و نیم درصدی تا ۲۵ درصدی داشت؛از طرفی نیز شاهد تداوم گران‌فروشی گوشت گوسفندی و برنج ایرانیدر بازار مصرف هستیم به طوری که گوشت شقه گوسفندی در سطح شهر حدود ۳۷ هزار تومان و نوع راسته این محصول تا ۷۰ هزار تومان نیز قیمت پیدا کرده است.

قیمت برج نیز در سال جاری افزایش قیمت بی سابقه ای داشته است به طوری که هر کیلوگرم برنج ایرانی در بازار مصرف تهران قیمتی  حدود ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان بر اساس گزارش های میدانی انجام شده، دارد.

بنابراین گزارش بر اساس اینکه سازمان حمایت با صدور اطلاعیه هرگونه افزایش قیمت را منوط به مجوز کرده است اما در مقام عمل کمتر به این موضوع توجه می‌شود.

بر این اساس قیمت هرآب آشامیدنی نیم لیتری از ۶۰۰ تومان سال گذشته به ۷۰۰ تومان و آب آشامیدنی یک و نیم لیتری از هزار تومان به هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *