برخی‌ها ماشین دودی هستند و فضا را سیاه می‌کنند/به مردم دروغ نگوییم/آن کسی که یک شبه مشکلات را حل می‌کرد، ما نیستیم/اقدام آمریکا در سوریه غیرقابل قبول است

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در ابتدای نشست خبری خود که صبح امروز با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، اظهار داشت: دولت یازدهم در طول تلاش‌هایش در بیش از سه سال و نیم گذشته و به ویژه در سال ۹۵ موفقیت‌های بسیار زیادی داشته است و ما احساس می‌کنیم که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت‌های مردم در اهدافی که مد نظر داشتیم موفق بوده‌ایم.

رئیس جمهور ادامه داد: در سال ۹۵ شرایط زندگی مردم از لحاظ سیاسی، اقتصادی و خدمات دولت طبق همه مراکز آمار رسمی کشور و جهانی بهتر از حدی بود که ما در آغاز سال پیش‌بینی می‌کردیم.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: خوشحالم که بگویم حقوق اقشار کم درآمد جامعه چون بازنشستگان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مجموع چهار سال دولت یازدهم دو برابر یا بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: امسال به دریافتی مستمری‌بگیران بهزیستی ۲۰ درصد حداقل حقوق اضافه شده است که این میزان دریافتی حدودد ۱۸۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان است.

روحانی با تأکید بر اینکه اولین دغدغه دولت زندگی افراد کم‌درآمد جامعه بوده است، اظهار داشت: دولت یازدهم اولین دولتی بود که هر ساله اضافه حقوق افرادی که حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند، بیش از تورم سالانه بود در حالی که در  گذشته به این صورت نبود.

*وضعیت کشاورزان نسبت به گذشته بهبود یافته است

حجت‌‌الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به اینکه وضع کشاورزان که جزء اقشار پردرآمد جامعه نیستند، نسبت به گذشته بهتر شده است، متذکر شد: پول گندمی که در سال ۹۱ به کشاورزان داده می‌شد، ۸۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که در سال ۹۵ به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس جمهور افزود: تراز تجاری ما در مواد غذایی در سال ۹۲، ۸٫۱- بود که در سال ۹۵ به ۲٫۶- رسید که این فاصله به معنای تولید بیشتر و خوداتکایی ما است.

رئیس قوه مجریه گفت: طبق آمار در سال ۹۲ تولیدات کشاورزی ما حدود ۹۷ میلیون تن بود که در سال ۹۵ به ۱۱۸ میلیون تن رسید یعنی ۲۱ میلیون تن تولید مواد غذایی در این دولت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به مسئله درمان و محیط زیست داشت، تصریح کرد: سلامت و محیط زیست با هم ارتباط تنگاتنگی دارند که جزء اولویت‌های این دولت بوده است.

روحانی ادامه داد:‌ برای اولین بار در طول تاریخ ایران همه مردم تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار گرفتند به طوری که تمام حاشیه‌نشین‌ها نیز تحت بیمه درمانی و  خدمات درمانی قرار گرفتند.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به این که در دولت یازدهم ۲۱ هزار تخت درمانی اضافه شده است، گفت: پیش از این میزان تخت های بیمارستانی در ایران ۸۰ هزار بود که این مسئله نشان‌ دهنده آن است که ما توانستیم در این مدت به میزان یک چهارم کل تخت‌های بیمارستانی اضافه کنیم که نشان دهنده توسعه کشور برای درمان بیماران است.

** به ۹ هزار روستا در دولت یازدهم گازرسانی شده است

رئیس جمهور با تأکید بر توجه ویژه دولت به روستاها تصریح کرد: تمام روستاهایی که قبل و بعد از انقلاب و تا سال ۹۲ گازکشی شده بودند، ۱۴ هزار روستا بود اما در این دولت ۹ هزار روستا گازکشی شده است.

رئیس قوه مجریه افزود: در این دولت تمام روستاهایی که از ۱۰ خانوار بیشتر هستند دارای برق شدند و ۵ هزار و ۲۰۰ روستا هم دارای آب بهداشتی شدند که این به معنای کمک به اقشار کم‌درآمد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار روستای ما به اینترنت وصل شده اند، متذکر شد: یکی از افتخارات دولت یازدهم این است که توانسته شبکه‌های اجتماعی اینترنت را توسعه دهد و کیفیت اینترنت را بالا برد اما قیمت‌ها را افزایش نداده است.

روحانی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مدارس ما در این دولت کمتر امنیتی شده است، اظهار داشت: همه تلاش دولت این بودکه فضاها کاملا دوستانه و برادری باشد.

**احزاب و جناح‌ها به مردم دروغ نگویند

رئیس جمهور با اشاره در پیش بودن دو انتخابات بزرگ گفت: حواسمان باشد که انتخابات برای نزدیک‌تر شدن ما است و باید احزاب و جناح‌ها آمار و ارقام‌شان دقیق باشد و به مردم دروغ نگویند که خیانت به ملت است.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: حواسمان باشد که حرف دروغ نزنیم و آمارها دقیق باشد و مخصوصا دروغی نگوییم که باعث ناامیدی مردم شود و آنها بگویند که چرا پس از ۳۹ سال از انقلاب فداکاری‌های ما کجا رفت.

وی افزود: مردم ما همواره امیدوار هستند و به خوبی می‌دانند که طی کردن مسیرهای پرافتخار کشور در سایه همدلی و اتحاد امکان‌پذیر است.

**فضای بعد از برجام برای تحرک ما بیشتر شده است

روحانی با اشاره به اینکه در سال ۹۵، ۴۲ پروژه به ثمر رسید، تصریح کرد: دیروز نیز پروژه‌های متعددی افتتاح شد و به معنای آن بود که در عرصه فناوری‌ در مسیر پیشرفت هستیم و اگر بخواهیم بعد از برجام را با قبل از برجام درهر زمینه‌ای مقایسه کنیم، آمار به ما می گوید که فضا برای تحرک و پییشرفت ما بیشتر شده است.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین روحانی با تأکید بر اینکه نتیجه ایام انتخابات باید دوستی و اتحاد بیشتر و شکاف کمتر باشد، گفت: مردم ما حتما با یک حماسه بزرگ انتخاباتی قانونی و اخلاقی را خلق خواهند کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روز گذشته ابلاغیه‌ای برای تمام دستگاه‌های اجرایی تهیه شده و بنده آن را امضا کردم، گفت: امروز این ابلاغیه به همه دستگاه‌ها واصل خواهد شد که در آن برنامه امسال ما برای تولید ملی و اشتغال مشخص شده است.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: در این ابلاغیه مشخص شده که همه دستگاه‌ها چه زمانی برنامه خود را به سازمان برنامه و بودجه و ستاد اقتصاد مقاومتی بدهند و کی اجرا شود و امیدواریم تا پایان سال ۹۶ دولت بتواند آمار افتخارآمیزی در زمینه تولید و اشتغال به ملت عرضه کند و آنچه که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود، اجرا شود.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین روحانی درباره برنامه‌های آینده دولت بیان داشت: قصد ندارم در نشست امروز در مورد انتخابات صحبت کنم اما اینکه دولت چه برنامه‌هایی برای آینده دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه مجریه افزود: مسئله یارانه‌ها برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه بود و این دولت نیز تلاش کرد تا یارانه را طبق چارچوب قانونی در جامعه توزیع کند البته قسمتی از یارانه‌ها به بخش‌های مختلف کشاورزی و درمان اختصاص پیدا کرده که این به معنای استفاده صحیح دولت از یارانه‌ها است.

**دولت در توزیع یارانه‌ها تابع قانون و مصوبات مجلس شورای اسلامی است

وی تصریح کرد: دولت در توزیع یارانه‌ها تابع قانون و مصوبات مجلس شورای اسلامی است و در همان چارچوب کارها را اجرایی خواهد کرد البته این را قبول داریم که یک سری اقشار ضعیف‌تر در جامعه وجود دارند و باید به همین دلیل یارانه بیشتری بگیرند که در این خصوص در حال برنامه‌ریزی در دولت هستیم.

رئیس جمهور با طرح این سوال که آیا می‌شود ظرف مدت چهار سال یارانه‌ها را تنظیم کرد، ادامه داد: ما باید به جایی برسیم که مردم‌مان نیازمند یارانه نباشند. کارهایی در دولت صورت گرفته تا به جای پرداخت کامل یارانه‌ها قسمتی از آن به بخش‌های خدماتی اختصاص یابد.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه بدون امنیت اجتماعی و سرمایه‌گذاری امکان زندگی راحت فراهم نمی‌شود،‌ گفت: همه باید در کشور مشغول به کار باشند و درآمدی برای زندگی داشته باشند تا زندگی جریان داشته باشد.

**برخی‌ها مانند ماشین دودی هستند و می‌خواهند فضا را آلوده و سیاه کنند

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: نمی‌دانم چرا برخی‌ها مانند ماشین دودی هستند و می‌خواهند فضا را آلوده و سیاه کنند. همه چیز روشن است و باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: نمی‌دانم چرا ورود هواپیماهای جدید به عده‌ای برخورد و گفتند که چرا باید هواپیمای نو سوار شویم و همان هواپیماهای کهنه هستند. من هنوز نتوانستم بفهمم که چرا این حرف‌ها زده می‌شود، خب آنهایی که می‌خواهند هواپیمای کهنه سوار شوند، سوار شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم ما در سال ۴ میلیارد هزینه برای رزرو صندلی در هواپیما خرج می‌کنند، چرا این میزان سرمایه به خود ما نرسد. همه باید برای حل مشکلات دست به دست هم بدهیم.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین روحانی در خصوص حوزه بانکی کشور بیان داشت: در حوزه بانکی نیاز به اصلاح زیادی وجود دارد البته در سال ۹۵ بانک‌ها با کاری بزرگ ۴۳ درصد تسهیلات بیشتر که مبلغی بالاتر از ۴۳ هزار میلیارد تومان می‌شود را به مردم ارائه کردند و به ۲۴ هزار واحد صنعتی کوچک تسهیلات دادند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه بانک‌های کشور نیاز به تحول دارند، گفت: دولت یازدهم اولین دولتی است که بدهی‌های خود به بانک‌ها را پرداخت می‌کند در حالی که دولت‌های قبلی فقط بدهی ایجاد می‌کردند که این کار باعث شده تا سرمایه بانک‌های دولتی دو برابر شود. مشکل بانک‌ها یکی از مشکلاتی است که در دولت یازدهم کمتر حل شده است.

**برای مبارزه با فساد همه باید به صحنه بیایند

وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد حرکت بزرگی را دنبال می‌کردیم که نیاز دارد تا همه با هم به صحنه بیایند، بیان داشت: در زمینه بانک‌ها قدم هایی برداشته شده و قدم‌های بیشتری مانده است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *