عملیات ریل گذاری محور های راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز آغازشد+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری -تحلیلی میانا، طی امروز جمعه ۱۸ فروردین ماه وارد تبریز ‌شد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ساعت ۱۱ در میانه  یافت و از پروژه‌های کلان بازدید کرد.

 

در این سفر مقرر شده بود که علاوه بر آغاز ریل‌گذاری خط آهن میانه-تبریز  از پروژه‌احداث جاده‌ی میاندوآب-میانه-خلحال و طرح احداث اتوبان ۴ بانده‌ میانه به سمت اردبیل بازدید بعمل آید که به دلیل فشرده بودن برنامه هااین امکان میسر نشد و نهایت با حضور عباس آخوندی ه عملیات ریل گذاری یکی از بزرگترین پروژه های راه آهنی کشور در مسیر میانه به تبریز آغاز شد.

 

در این مراسم کاهش زمان حرکت قطارهای مسافربری و باری از مرکز آذربایجان شرقی، مناطق مرزی با ترکیه به میزان چهار ساعت، کاهش زمان سیر قطارهای باری (داخلی و ترانزیت) به سمت کشور ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان به میزان۵ ساعت، افزایش ظرفیت محور راه آهن تهران به طرف ترکیه  و افزایش جذابیت شاخه جنوبی کریدور راه آهنهای آسیایی، بهبود ترابری در منطقه و افزایش ایمنی مسافران، کاهش مصرف سوخت و آلودگی های زیست محیطی، تسریع در توسعه اقتصادی و اجتماعی و گردشگری استان و مناطق مرزی با کشور ترکیه ،نخجوان و ارمنستان و آذربایجان از جمله مزایای این طرح اعلام شده است.

 

وزیر راه وشهرسازی:عباس آخوندی در مراسم آغاز عملیات ریل گذاری و اجرای روسازی محور راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز ضمن ابراز خرسندی اظهار کرد: خوشحالم که عملیات ریل گذاری میانه – تبریز آغاز و مقدمات این طرح فراهم شده است.

 

آخوندی ادامه داد: حدود ۲۰ کیلومتر از اقدامات ریل گذاری، تراورس، تناژدیل و بالانس تامین شده و امروز شاهد شروع اجرای عملیات این طرح هستیم.

 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم در هفته دولت راه آهن بستان آباد مورد بهره برداری قرار گیرد

 

لازم به ذکر است  طول مسیر این  ریل گذاری این طرح با احتساب ایستگاه ۱۵۸ کیلومتر است.

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *